• For abonnenter

Mod strømmen: Team Saxo Bank

Sammen med tusindvis af danskere nød jeg torsdagens etape af Tour de France, hvor Nicki Sørensen kom først over målstregen. »It hasn't gone up for me yet,« udtalte den trætte mand på TV2-engelsk. Måske var det derfor, han valgte en flad etape til sit fantastiske soloridt. »Det er ikke gået op for mig endnu,«” mente han vel. »Maybe we will use that in another afsnit,« hviskede De Nattergale mig i øret, mens Richard Møller Nielsen nikkede billigende. »He didn't screw down the expectations.« Han lod benene tale og bragte Dannebrog til tops, endnu engang. Til lykke, Nicki.

Jeg er en stor fan af Team Saxo Bank. Ikke mindst i kraft af de danske sportsdirektører, Bjarne Riis og Kim Andersen. Som barn nød jeg deres bedrifter på de franske landeveje i de år, hvor den ene kørte for elektronikfabrikanten Gewiss, og den anden kørte for den franske supermarkedskæde COOP. I dag er jeg en endnu større fan af dem, der betaler Bjarne Riis' hold for at få promoveret sit navn. De bidrog således med et sponsorat på et tidspunkt, hvor andre var stået af på grund af do

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen