• For abonnenter

Et godt undervisningsmiljø

SOM OPFØLGNING på debatten om skoleelevers undervisningsmiljø er det vigtigt at slå fast, at størstedelen af folkeskoleelever ikke ved, at de kan stille krav om, at deres undervisningsmiljø skal vurderes og efterfølgende opfølges med en konkret handleplan. Derfor er det selvfølgelig skolelederens ansvar, at en sådan undersøgelse bliver gennemført og handlet på.

Loven er klar, eleverne i de danske undervisningsinstitutioner har rettigheder på deres arbejdsplads, præcis som deres forældre har det. De har et ansvar for at tilvejebringe og opretholde et godt undervisningsmiljø - men hvad er et godt undervisningsmiljø for en skoleelev?

Mange variabler er i spil; klassen, lærerne, ude- og indearealerne m.fl. Succes- kriteriet er dog et andet; det handler især om, at eleverne er glade for at gå i skole.

Megen konkurrence

Eleven skal kunne stå op om morgenen o

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen