Kort sagt

På forbrugernes bekostningTager jeg fejl, når jeg ser en tendens til, at store velrenommerede aktieselskaber har held til at puste sig op på forbrugernes bekostning for derefter at sælges til f.eks. fonde for en skrækkelig masse penge?

Værdierne fordeles så iblandt aktionærer og andre. En kapital, som man jo nok må påregne, at fremtidige forbrugergenerationer skal forrente og afdrage. Er det i så fald ikke på tide, at man f.eks. opretter et forbrugerejet, landsdækkende, trådløst telesystem her i landet? Er aktieselskaber da efterhånden den eneste virksomhedsform, der duer her i landet? Søren Bang Christensen

Borgvold 14 E, Vejle

En stor Emmaus International

Tak for den spændende artikel 11/12: Abbé Pierres testamente. Emmaus International, som Abbé Pierre stiftede i 1949, er større, end artiklens boks fortæller. Antallet af medlemsorganisationer er 323, hvortil kommer flere hundrede kandidat- og partnerorganisationer. Over 5.000 er beskæftiget på heltid i de 323 - antallet af frivillige medvirkende kan anslås til mindst 50.000. Jørgen Olsen Skovvej 24, Arden

Så præcist sagt om rettroende

Tillad mig at citere mit yndlingscitat fra Koranen: »En rettroende muslim må ikke bosætte sig blandt vantro«.

Er det ikke godt sagt? Hvis dette Koran-påbud overholdes, er der ingen rettroende muslimer i Danmark. For man er jo kun rettroende, hvis man overholder alle påbudene, ikke sandt? Lis Lendal

Gyldenrisvej 20, København

Støt tegnerne

Vi bør alle støtte de 12 tegnere, der på helt urimelig vis er endt i suppedasen. Vi tegner alle en Muhammed. Så står den ikke længere alene. Jeg vil gerne være solidarisk med tegnerne i denne sag, og alle, der har det på samme måde, kunne hjælpe dem ved at tegne en Muhammed. Jonas Aleksandersen Børglumvej 2, Risskov

Grav ikke grøften dybere

TV Avisen 12/12: Forslag om en gulerod på 300.000 skattefrie kr. for indvandrere for at komme sort arbejde til livs. Hvad med danskere og studerende på SU? Skulle de ikke have samme tilbud? Hvorfor den forskelsbehandling? Den er jo bare med til at gøre kløften dybere mellem danskere og indvandrere.
Ruth Andersen Engskovbakken 6, Skødstrup

Oplys om alle tilskuddene

Kære journalister m.fl. De svageste omtales ofte i medierne som havende sølle beløb til rådighed. Men diverse børnetilskud, børnebidrag, boligsikring m.v. er sjældent indbefattet. Få dog det hele med; så bliver grundlaget mere korrekt at tage stilling ud fra.

Ingrid H. Rasmussen Bukketornvej 6, Hald Strand

Hyltoft taler på vore vegne

En stor tak til Ole Hyltoft for kulturkronikken 9/12. Overskriften var: "Hvorfor siger indvandrerne "I" om danskerne?" Hele artiklen var skrevet om det, de fleste af os almindelige mennesker tænker på, men sjældent kan komme til orde med. Birgit Kozuch Kildevangen 4, Skarrild

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen