Ensidig fremstilling

Gert Petersen giver i sin kronik 14/1 en ensidig fremstilling af forholdene i Mellemøsten og nævner kun de ting, som passer ind i hans kram, mener Hans Kristian Neerskov.

GERT Petersen adresserer en hel kronik til min ringe person (14/1), fordi jeg havde et indlæg på ledersiden i JP 29/12 2001. Han angriber mig for at hade araberne og palæstinenserne, men det er ikke sandt. Mit hjerte "bløder" for de mange mennesker, der lider uskyldigt. Men hvor står Gert Pedersen selv i alt dette? Hvor er hans hjerte, når han hele sit liv har holdt på den forkerte hest?

Fra begyndelsen var han nazist og støttede Hitlers rædselsregime. I den kolde krigs tid støttede han kommunisterne. Da Nordkoreas ambassade i København blev afsløret i lyssky forretninger, gik Gert Petersen frejdigt ud og proklamerede, at de var hans nære venner, og han ikke kunne tro på det, pressen skrev om dem! TV viste tilmed billeder, hvor cigaretter og spiritus blev handlet mellem to biler. Nu støtter han så terroristerne i de palæstinensiske områder ved hjælp af historieforfalskning, idet han kun fremdrager det, som passer ind i hans terminologi.

Ud af de fem krige i Mellemøsten nævner han kun den ene. Det var den eneste, som Israel begyndte, nemlig i 1982, da general Ariel Sharon angreb Libanon for at gøre en ende på Hizbollas og Hamas' angreb på det nordlige Israel. FN havde opgivet og trukket sig ud af Libanon.

Fortielser

Desuden nævner Gert Petersen en række historiske petitesser, som passer ind i hans kram, men han fortier totalt, at Israel for nylig tilbød at trække sig tilbage fra 95 pct. af de erobrede områder og tilmed tilbød en forhandlingsløsning vedrørende Jerusalems deling. Hvorfor blev den ikke undertegnet? Fordi Yassir Arafat ikke ville! Så kan man ikke ensidigt lægge hele skylden på Ariel Sharon. Fire krige, hvor Israel er blevet overfaldet med det formål, at jøderne skulle udslettes, fortier Gert Petersen.

Havde palæstinenserne for længe siden accepteret FN's resolution af nov. 1947 § 181 om landets deling, så ville en fred i området være mulig.

Hvorfor er det kun Israel, der skal anerkende FN's § 242 om tilbagetrækning fra de besatte områder. Hvorfor vil Gert Petersen ikke stille krav til PLO om at respektere FN's resolutioner? Er det, fordi han i dag lige så blåøjet støtter PLO, som han i sin tid støttede Hitler, Stalin og Kim Il Sung.

For mit vedkommende indrømmer jeg gerne, at forholdene for de mennesker, der bor i selvstyreområderne, er uudholdelige, og at det er nødvendigt, at der snart kommer en løsning for dem. Men denne løsning forsegler Gert Petersen med sin ensidige fremstilling og fortielse af sandheden, som han altid har gjort det.

Endelig henviser han til min artikel med en dato, som er 11 måneder forkert. På den måde er det umuligt for andre, der gerne vil læse denne, at finde den. Det er jo smart. Er hans øvrige oplysninger lige så forkerte, kan man ikke have tillid til noget af det, han skriver.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.