Hjørnesparket

Gallaaften. DR's Koncerthus åbner officielt. Den røde løber er lagt ud og holdes på plads af betonfliser.

I en lind strøm tømmer limousinerne deres indhold, og aldrig så snart er gæsterne kommet gennem svingdøren, før DR's til lejligheden opstillede kendisinterviewere står klar:

»Hej og velkommen. Hva' synes du så om koncerthuset?«

M. Avesur, kulturanmelder:

»Det er helt fantastisk. Ja, jeg har ganske vist kun set det ude fra, men jeg er sikker på, at det har en fantastisk akustik. Og mange tak for fribilletterne.«

Sjøøhli, sangfugl:

»Jamen er det ikke helt fantastisk. Der er jo en fantastisk akustik allerede her i foyeren. Min ledsager har for resten designet kjolen. Og mange tak for fribilletterne.

Svendsen, folketingsmedlem:

»Meget imponerende udnyttelse af de til rådighed værende milliarder. Storslået akustik. Og mange tak for fribilletterne.«

Bill Edhugger, kunstner:

»Eklatant ekspressiv brug af modellérbar beton. Sublim anvendelse af snapseglas til indmuring. Sofistikeret akustik. Og mange tak for fribilletterne.«

Frk. Wunderschön, linselus:

»Altså, hvor er det bare fantastisk, og altså bare en helt fantastisk akvarustik, øh, du ved, hvad jeg mener. Hvor er den gratis champagne? Og mange tak for fribilletterne.«

Hornbech, minister:

»Ingen kommentarer, men tak for fribilletterne.«

Bjerregaard, overborgmester:

»Det glæder mig meget, at det nødlidende kulturliv i København endelig har fået et musikhus af global klasse med en helt fantastisk akustik. Det glæder mig endnu mere, at hele finansieringen er lagt i hænderne på alle danske medielicensbetalere, der jo især bor uden for København. Jeg håber, at DR også vil bygge en multiarena til nationale sportsbegivenheder. Og mange tak for fribilletterne.«

Rasmussen, statsminister:

»Jeg vil gerne afvise alle rygter om, at jeg skulle være på vej til udlandet. Øh, hvorfor runger det så hult? Er der mon noget galt med akustikken? Anne-Mette, hvor er fribilletterne?«

Iuvencus

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen