Bliv roligt behandlet i Kiel

10/7 HAVDE Tine Jensen et læserbrev i Jyllands-Posten med overskriften ”Er det godt nok, sygehus Danmark?”

TJ beskriver i læserbrevet sin mors behandling af brystkræft i Danmark og oplevelsen af den del af behandlingen, som henlægges til Kiel.

I det meget velskrevne læserbrev redegør TJ for de tanker, som man gør sig over at have fået besked på, at man har kræft og de ulemper, der følger med at få en del af behandlingen i Kiel.

Flere danske patienter
Er det godt nok, sygehus Danmark, spørger TJ.

Svaret er givet på forhånd: Det er det ikke - for hendes mor, og måske heller ikke for så mange andre. Men får man valget, så kan man roligt tage imod tilbuddet - og det er et tilbud. Man skal ikke lade sig afskrække af TJ's indlæg.

Der indføres nu i alle regionerne i Danmark undersøgelser for brystkræft - og i Kiel forventer man, at der kommer endnu flere danske patienter.

Behandlingen i Kiel er meget kompetent og venlig. Du kan på hvilket som helst tidspunkt bede om at få tilkaldt en tolk, hvis man får brug for det - og lægerne er altid parate til at lytte til patienterne. Du bor sammen med andre landsmænd (15-20 stykker) på et virkeligt godt hotel ikke ret langt fra universitetsklinikken, og du må i hele behandlingsforløbet have mand/kone/kæreste/ven med derned, og du har ingen udgifter på dit ophold.

Der er et utroligt godt sammenhold blandt danskerne hernede, og altid er der nogen at snakke sygdommen og andet med.

En tilfreds patient
Jeg har selv været i Kiel i år - fra slutningen af marts til midt i maj - for at få behandlet min kræft.

Jeg har i hele forløbet været meget tilfreds med behandlingen og med mit ophold. Det er ikke morsomt at have kræft, men jeg synes, at Tine Jensen maler med for mørk en pensel.

Er tilbuddet Kiel - så er det bare om at tage imod det.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.