KORT SAGT
Røde ører i Roskilde? Jeg tror, der er stof nok til en nutidig version af Matador med Roskilde Banks kollaps - læs Korsbæk. Om en opportunistisk ledelse og en særdeles inkompetent bestyrelse.
Var der bare ikke én aktionær, der satte spørgsmålstegn? Hvad fik bestyrelsen i honorar for at tildele de særdeles lukrative aktieoptioner? Der må være mange røde ører i Roskilde i dag.
Anne-Grete Bendixen
Møllevænget 1, Bredsten
Grænsekamp og levebrød
Jeg er født ved Flensborg Fjord, kun fem km fra landegrænsen og kan kun give Søren Krarup ret (JP 12/7). Under krigen havde man et helt klart standpunkt, om man var det ene eller det andet. Men min far, som var sjællænder, så måske grænsekampen, som det dengang hed, i et lidt klarere lys. Han sagde: »Så længe, der er nogen der kan have et levebrød af grænsekampen, så længe har vi grænsekamp.« Det samme har også altid været gældende for mindretallet og måske ikke mindre i dag.
Erik Pedersen
Ullerupdalvej 135, 2., Fredericia
God underholdning
At Lars Weiss, denne evighedskandidat (S), får så meget plads i JP kan måske skyldes, at hans indlæg er så skingre, at de er god underholdning. Hans indlæg 9/7 var i hvert fald ingen undtagelse, den gav et godt grin mellem regnbygerne her i juli. Hans indlæg viser også, at Politiken og DR ikke udgives/sendes forgæves, da der er en lille menighed derude, der køber budskabet om, at alverdens ulykker skyldes statsminister Anders Fogh og DF. Nu venter vi så på, at LW får set noget mere DR, så han kan rette et nyt skingert angreb på dem, flertallet i landet har peget på ved de seneste tre valg.
K.J. Hansen
Lundumhedevej 23, Horsens
Selvforskyldte cykelulykker
I den senere tid har der været en del debat om højresvingede lastbiler, der kører cyklister ned. Sidst jeg kørte rundt i en rundkørsel og skulle svinge til højre kom en dame på cykel i den blå kørebane for cyklister. Hun kørte stærkt og så hverken til højre eller venstre. Jeg havde set hende og derfor holdt jeg stille. Hun susede forbi forenden af min vogn, og jeg kunne tydeligt se hendes ansigtsudtryk, der tydeligt sagde: Jeg har ret til at køre her, så hvorfor skal jeg se mig for? Jeg mener, at mange af de cyklister, der kommer galt af sted, selv er skyld i det.
Vagn Tyrsted Rasmussen
Rosengårdsvej 77, Kerteminde