Tak, TV 2

TAK TV 2 for ”Klimamysteriet” 16/1.

Den slags skal vi have mere af. Seriøs oplysning og viden om forskningsresultater, der ikke offentliggøres af de religiøse CO -2 -Al Gore-tilhængere.

Og det var det uhyggelige og skræmmende: At videnskabelige resultater af international tværfaglig forskning ikke kunne blive offentliggjort i fagtidsskrifter, fordi »man har vedtaget, at Jorden er flad«. Altså vedtaget det menneskeskabte CO -2 som årsag. Skønt enhver med sund fornuft og viden - fra skolen - om historie, geografi, biologi og geologi kender til istider og subtropisk klima i Jordens historie (tropiske plante/dyreaflejringer fundet på den nordlige halvkugle, f.eks.).

Det grønne land

Jeg har speciale i historie om årsagen til nordboernes uddøen på Grønland. Der var mange teorier. Men det var et faktum, at nordboerne bosatte sig og kaldte landet for Grønland, fordi landet var grønt dengang, og man kunne holde græssende husdyr. Torsken forsvandt pga. klimaændringer, hvilket kan forklare, at kvinderne fik for lidt d-vitamin og derfor led af bækkenforsnævringer, så de ikke var fødedygtige. Påvist på opgravede skeletter.

Jeg afviste denne teori, fordi jeg mente, at de måtte få masser af d-vitamin fra sæler m.v. Senere forskning har vist, at nordboerne ikke assimilerede sig til den ændrede natur og altså ikke begyndte at jage, som de indfødte gjorde.

”Klimamysteriet” burde være pligt at se for alle politikere. Klimaministeren har nok ikke set den. Den rokker jo ved hendes tro. Og hun har ikke viden om kritisk analyse, videnskabelig metode, afprøvning af hypoteser.

Håber, Anders Fogh har set den. Han er intelligent og har uddannelse til at kunne forstå og vurdere den. Og han er ikke troende. Hans nye støtte til CO -2 -fanatikerne er vist kun taktisk og populistisk.

Flere udsendelser af den slags efterlyses. De burde være oplagt for en public service-kanal.

Så borgerne kan få relevante, seriøse, væsentlige oplysninger for selv at kunne tage stilling på et sagligt grundlag.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen