Stalins ven på TV Avisen

SOM JP'S læsere ved, har jeg 12/1 bedt generaldirektør Plummer om at give JP's Flemming Rose adgang til et kort svar på Uffe Ellemann-Jensens angreb på JP i Muhammed-sagen.

Uffe Ellemann har fået otte timers taletid i DR. Jeg beder - ikke befaler, men beder - om, at JP får to minutter til et genmæle.

Det får journalist og tillidsmand ved DR's tv-avis, Jørgen Laurvig, til at tale om mit »stalinistiske og ødelæggende initiativ« (17/1).

Det er vist det, der hedder begrebsforvirring. Stalin ønskede kun en side af sagen hørt, sin egen. Jeg ønsker begge sider hørt. Jørgen Laurvig ønsker åbenbart at lade Uffe Ellemanns løgn om JP stå uantastet. Dette må vist være den stalinistiske version.

Dybest set handler denne, på papiret så lille, sag om, hvorvidt vi skal bøje os for islams krav om at beherske verden med sin totalitære religion. Eller om vi skal gøre modstand. Uffe Ellemann bøjer sig, som hans forgænger Erik Scavenius gjorde under Besættelsen. JP vælger at gå til modstand, som Frode Jacobsen gjorde dengang.

Jeg beder såmænd bare om, at begge synspunkter kommer til orde i en rimelig balance. Og at den ene part ikke uantastet lyver den anden part noget på. Det er min pligt som bestyrelsesmedlem. Det hedder alsidighed. Det står i loven om DR.

Derudover håber jeg, at Jørgen Laurvigs synspunkt ikke deles af alt for mange medarbejdere i DR. For så vil befolkningens mistanke om DR-medarbejdernes politiske ensrettethed blive bekræftet.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen