KORT SAGT

Som man råber, får man svar Jeg kan godt forstå, at JP med verserende retssag må lægge afstand til Uffe Ellemanns indlæg.

Men jeg har svært ved at se, at der er meget kød på det ben: Bestiller man tegninger hos professionelle karikaturtegnere med en opfordring til at tegne profeten Muhammed, kan man da forvente andet end en karikaturtegning, hvis ikke dette præciseres?

Peder Klith Bøcher

Vælddalen 7, Hadsten

Styring ved hjælp af frygt

Der er altid et marked for frygt. Folk elsker at gyse, og Jordens undergang har været forudsagt fra Arilds tid. Man kan erobre magt over andre menneskers adfærd ved at lade dem lede af frygt. Forurening og CO -2 er basis for nye skatteobjekter, hvorved politikerne kan sætte sig på en større del af den økonomiske magt i samfundet. Veldokumenteret forskning om andre klimafaktorer som Solens aktivitet og kosmisk stråling undertrykkes, måske af politiske årsager?

Per Espersen

Poppelvej 5, Snekkersten

Nej til klonede fødevarer

EU-Kommissionen overvejer at tillade fødevarer fra klonede dyr på det europæiske marked. Det vil være moralsk forkasteligt. Skal den ko, der giver mest mælk i Europa, klones, så vi får 500.000 identiske maren malkekøer rundt omkring i de europæiske stalde? Nej, det ville være at gøre dyr til rene produktionsenheder. Dyr er levende væsner, ikke maskiner. Det håber jeg også, at min ellers fornuftige og gode kollega Christian Rovsing fra de konservative kan overbevises om, når vi skal behandle sagen her i EU-Parlamentet. Han er nemlig tilhænger af klonede fødevarer.

Dan Jørgensen

medlem af Europa-Parlamentet (S)

For mange høvdinge

Skuffende og forbavsende, at en så dygtig og erfaren borgmester som Tove Larsen tilsyneladende undskylder manglende ældreomsorg med sparsom kommunal økonomi. Måske gælder det ikke Aabenraa, men den manglende økonomi skyldes oftere prioritering af andre områder som idrætsanlæg, multikulturhuse, sportsanlæg, selvpromoverende djøf'ers ligegyldige rapporter, mange direktører i stedet for arbejdende personale som sygeplejersker - og navnlig sosu-uddannede - samt vægt på møder frem for handlinger.

Svend Robert Frandsen

Søvang 42, Marstrup, Haderslev

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen