Kort sagt

Først Kosovo, så Danmark: Museumsleder Peter Dragsbos indlæg 31/12 er jeg ikke enig i.

Jeg mener ikke, man kan sammenligne Kosovo med Sønderjylland/Sydslesvig. Befolkningen dér har boet der i mange generationer, hvorimod albanerne bare er kommet og har slået sig ned i Kosovo i en forholdsvist kortere årrække, og nu mener de, at de er så mange, at de vil have det stykke af Serbien. Sådan kan man da ikke bare gøre. Jeg kan ikke lade være med at tænke på vores lille Danmark. Når muslimerne om nogle år synes, de er mange nok, vil de også have Danmark.

Ragnhild Larsen

Sct. Jørgens Gade 5 A, Kolding

Ikke ét ord mere om CO -2 -overforbrug

Jeg har udskiftet alle pærer til lavenergipærer. Mit køleskab er af typen A+, hver 14. dag kører jeg på genbrugspladsen med flasker, metal, aviser, kulørt papir, batterier, brændbart og ikke brændbart. Men alligevel skal jeg høre på klimaminister Connie Hedegaards fordømmelser af vores forbrug. Hun, der bruger masser af CO -2 på stor ministerbil og masser af rejser, og hendes gode ven Al Gore, som har et enormt forbrug af el i sit hjem i USA. Sidstnævnte affærdiger kritikere med, at han betaler aflad for sit overforbrug. Goddaw do. Jeg kan ikke tåle at se CH på tv. Der bliver straks skiftet kanal.

Uffe Withen

Ny Næstvedvej 35, Rønnede

Naturlovgivning

I begyndelsen af sidste århundrede blev en borgmester i en mindre by i Midtvesten lidt til grin, da han bekendtgjorde, at da tyngdeloven ikke var godkendt af byrådet, så gjaldt den ikke i hans by. Nu har FN's Klimapanel åbenbart lært af denne historie og ved afstemning vedtaget, at menneskers udledning af CO -2 er hovedårsag til global opvarmning.

Bjarne Zimling

Ahornvej 6, Karup J

Danmark er et smørhul

Forleden hyggede jeg mig med at se Nytårs-AHa!, hvor Helle Thorning-Schmidt og Villy Søvndal dystede mod Pia Kjærsgaard og Lars Løkke Rasmussen. De så også ud til at hygge sig. Det var den samme dag, man i Pakistan begravede Benazir Bhutto. Også politisk lever vi i et smørhul.

Agnes Clausen

Voldbækvej 96, Brabrand

Politikernes storhedsvanvid

Når man læser Julie Rademachers indlæg i JP 31/12, kommer man straks til at tænke på Frederik VI's kendte udtryk: ”Vi alene vide”. Ligesom den enevældige konge lider mange af vore dages politikere af sygeligt storhedsvanvid sammenkædet med udtalt demofobi. Og ligesom Frederik VI betragter Julie Rademacher folket som undersåtter og ikke som medborgere.

Mogens Nørgaard Olesen

H. P. Christensensvej 18, Frederiksværk

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.