Kort sagt

Abu Labans udenomssnak Abu Laban siger til JP 19/12, at det er med islam som med køb af en bil. Den skal have fire hjul, ikke kun tre - og med til køreklar islam hører sharia.

Det er helt godt set af imamen at sammenligne sin egen udgave af islam med brugtvognshandel. I øvrigt svarer Abu Laban i interviewet uden om på så mange af JP's og Bertel Haarders spørgsmål, at H.C. Andersens dreng i "Kejserens nye Klæder" må udbryde: Han har jo ikke noget på! Det er nok derfor, kvinder ikke kan være imamer.

Jørgen Lund Christiansen Alléen 52, Skanderborg

Dansk forslag til irakisk valg

Går valget i Irak som forudset, vil shiamuslimerne komme til at sidde på al magt i landet. Det er der jo ikke meget demokrati ved. Burde Danmark ikke foreslå, at der blev indført et valgsystem efter forholdstal gældende ved det først afholdte valg. Irakerne kan så selv bestemme, hvordan senere valg skal afvikles.

Arne Laursen Svaleøvej 60, Veddelev, Roskilde

Valg i januar vil være passende

Der har længe været gættet på, hvornår statsministeren ville udskrive folketingsvalget. Nu burde han udløse spændingen. Valg midt i januar ville være passende, al den stund det meste af valgtummelen så vil drukne i juleforberedelser og nytårshalløj. I tilgift får vælgerne nogle helligdage til at tænke sig om i stedet for at få ondt i ørerne.
Kay Petersen Sønder Allé 5, Århus C

Gammel frankering koster dyrt

Jeg er interesseret i danske frimærker og sendte forleden et brevkort til postvæsenet med angivelse af mit valg af årets frimærke 2004. Jeg frankerede med et af de frimærker, jeg altid har på mig, men uheldigvis var det af de gamle til 4,25 kr., så jeg har fået en opkrævning på 19 kr. for 25 øres manglende porto.

Knud Flemming Pedersen Georg Krügers Vej 116, Silkeborg

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen