Kort sagt

Geologi i stedet for geografiLad geologien komme ind som obligatorisk fag i gymnasiet i stedet for geografi. Geologi vil i sig selv styrke det naturvidenskabelige element i det nye gymnasium, og faget vil tillige give gode koblinger til andre naturvidenskabelige fag: Mineralogi til kemi, geologiske processer til fysik og Jordens udviklingshistorie til biologi (evolutionslæren).

Og man vil oven i købet også styrke almen dannelses-elementet i gymnasiet i væsentlig grad. E. Hansen

Fjordbakken 3, Rebæk, Kolding

Velplaceret velgørenhed i TV

Selv om jeg meget ofte må krumme tæer over dårligt TV, forstår jeg ikke, hvad Jyllands-Postens formål kan have været med den nedgørende leder 12/4 over velgørenhedsarrangementet samme aften. Jeg så udsendelsen med glæde og dyb ærbødighed over det velplacerede arrangement på et tidspunkt, da behovet er himmelråbende, og de mange penge har store muligheder for at nå frem til deres rette bestemmelse. Jørgen Nielsen

Knebel Bygade 41, Knebel

Kostbart miljøhysteri

Tak til folketingsmedlem Eyvind Vesselbo for angrebet på de hysteriske grænseværdier for jordforurening i jordforureningsloven, som er vedtaget med baggrund i et ideologisk miljøhysteri. Et hysteri, der vil koste tusindvis af grundejere og samfundet millioner af kroner, hvis ikke det er milliarder.

Karl Kr. Overmark

Hyacintvej 11, Hjørring

Heroppe tillader vi ikke flerkoneri

Kan vi ikke ved hjælp af almindeligt flertal vedtage, at Danmark er et lille land oppe nordpå, hvor flerkoneri ikke er tilladt. Mennesker, der har en anden opfattelse, kan derefter undlade at rejse hertil.

Jørgen Sørensen

Nørremark 68, Rødekro

Irakerne har fået en fremtid

Bagdads museum ransaget og historiske klenodier stjålet. Dette har vakt stor ophidselse. Mon ikke verdens selvbestaltede elite skulle undersøge sine prioriteter? Nok er Iraks fortid blevet røvet, men det irakiske folk har fået sin fremtid tilbage. Erik Morsing

9 Admiralty Crt., Cleveland Qld, Australia

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen