Ingen skattelettelser uden DF

SØREN PIND hævder i et indlæg i JP 9/4, at der kun er to partier, der arbejder for skattelettelser, nemlig Venstre og konservative, og samtidig beskyldes jeg for at have været sur og nedladende i mit tidligere indlæg. Det sidste kan jeg kun beklage, det var bestemt ikke hensigten. Men lad mig for god ordens skyld korrigere Søren Pinds opfattelse af, hvilke partier, der støtter skattelettelser, for det er faktisk hele tre partier.

Husk på, at hverken skattestop eller skattelettelser var blevet til noget uden Dansk Folkeparti, selv om vi har haft den klare betingelse, at skattelettelserne ikke får social slagside. Derfor er skattelettelserne ved vores mellemkomst i høj grad kommet de lavtlønnede til gode, ligesom vi har forlangt en milliard kroner afsat til sociale forbedringer. Noget, som jeg er overbevist om, at også mange af Venstres vælgere sætter stor pris på. Og måske er det præcis her, skoen trykker.

Man kan nemlig ikke ligefrem påstå, at Søren Pinds opfattelse af fordelingspolitikken harmonerer med Venstres holdninger på Christiansborg. Hvis Venstre ved sidste valg havde budt vælgerne på den traditionelle minimalstats-politik og Handelshøjskolens liberalistiske bragesnak, er jeg overbevist om, at Venstres massive fremgang var udeblevet. Statsminister Anders Fogh Rasmussen har for længst indset, at flertallet af danskerne ønsker at bevare velfærdssamfundet. At Pind ikke har taget dette til efterretning, er en gåde.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen