Det var ikke respektløst

I sit indlæg "Ufattelig beslutning" i JP 4/7 skrev Gunhild Legaard, at hun ikke kunne finde forståelse for beslutningen om, at årets Roskildefestival skulle fortsætte efter fredagens tragedie.

Jeg er af en anden mening.

Jeg var til festivalen og fik allerede fredag nat nyheden om, at der var omkommet personer under Pearl Jam-koncerten.

Det er en frygtelig hændelse, men at lukke festivalen ville ikke gøre de otte mænd levende igen. Da festivalledelsen i stedet valgte at fortsætte festivalen, viser den, at man kan komme videre.

Det var jo ikke sådan, at folk glemte, hvad der var sket. Der var bl.a. mindehøjtideligheden lørdag, og mange bands dedikerede deres koncert og enkelte numre til de afdøde. På denne måde blev resten af festivalen ikke en fest for at glemme de døde, men for at huske dem.

Derudover synes jeg også tydeligt, at man kunne mærke, at folk tog sig mere af hinanden end sædvanligt til koncerter, der var placeret lørdag og søndag.

Især til DAD-koncerten søndag aften. Leif Skov holdt forinden en kort tale for de afdøde. Det var meget stemningsfuldt. Derefter fortsatte bandet med at mindes de otte.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Del artiklen