Kort sagt
Det offentlige rod Hvor må det være dejligt at være politisk udpeget til at forvalte (læs formøble) offentlige midler i Danmark. Jeg tvivler på, at der findes et mere ansvarsfrit liv i verden. Selv små børn lærer derhjemme, at hvis de roder på deres værelse, så skal de rydde op. Men det gælder tilsyneladende ikke politikere. Senest Ove Hygum, der tilsyneladende klarer frisag ved at sige "undskyld" i Amanda-sagen. Konsekvensen: Gang på gang er der rod i økonomien i offentlige projekter.B Gleerup P. P. Ørums Gade 2, 2., Århus C
Tyrkiets undskyldning mangler
England har vist en sand demokratisk og moden holdning ved at give Danmark en uforbeholden undskyldning for den forfærdelige vold, de engelske fodboldfanatikere påførte Danmark ved UEFA-Cup finalen i København. Nu venter vi så på en undskyldning fra Tyrkiet for den forfærdelige vold, de tyrkiske fodboldfanatikere udøvede i København. Hvis de vil accepteres og respekteres, må de udvise den modenhed, der forventes af et demokratisk samfund.Maria Johannesen Bleggaardsgade 4, Vejle
Håbet om et frit Tibet
Det er skuffende,at vort lands statsminister et øjeblik efter at have talt med Dalai Lama konstaterer, at Tibet er en del af Kina uden at tilføje, at han håber og arbejder på, at Tibet atter kan blive et frit land uden den kinesiske undertrykkelse. Vi er mange - også socialdemokrater - der håber på et frit Tibet.Hans Jegindø Kirstinelystvej 13, Odder
Bowling som folkeoplysning
Undervisningsminister Margrethe Vestagers bud på folkeoplysning i JP kronik 17/5 er bowling i klubregi. Jeg går ud fra, at ministeren ikke forestiller sig mødepligt til klubmøderne? "I Guder" siger jeg henvendt til kirkeministeren.Niels Kristian Højerslev Urtehaven 48 A, Valby