Kronik: En almen sandhed

Det er en stor fejltagelse, hvis indvandrere sætter deres religioner højere end statens demokrati. Religioner er en privat sag og har intet med statens lovgivning at gøre. Demokratiet er et fælles anliggende og blander sig aldrig i religionerne.

I Rusland plejer man at sige:

»Gå ikke ind i et fremmed kloster med dine egne love.«

Det samme siger man i Danmark med andre ord:

»Skik følge eller land fly.«

Mange udlændinge her i landet forstår sandsynligvis ikke meningen med denne korte sætning, som stammer fra gamle dage og fortsat er aktuel. Dette udtryk bør alle indvandrere her i landet lære udenad. Den bør sive ind i deres hjerner.

For at forstå den danske sætning følger her en kort vejledning:

Ordet "skik" betyder "de regler, man plejer at følge i et samfund eller en gruppe mennesker". Ordet "følge" betyder "følges ad", "følge med loven". Man skal tage til følge, at landets skik bør respekteres. Ordet "fly" betyder "at flygte".

Privat kan man naturligvis tro på Gud, Allah, satan, reinkarnation eller hvad som helst. Man kan også være ikke-troende, men i skolen, på arbejde, og i det hele taget uden for hjemmets fire vægge bør man respektere Danmarks demokrati, som styrer landets love, og som er den højeste instans i samfundet, hvor vi alle befinder os. Landets love gælder ikke kun på gaden, men også i alle hjem. Hvis det i nogle hjem ifølge familiens egen skik er tilladt at omskære unge piger eller dræbe en utro kvinde, så bør hele den barbariske familie forlade Danmark. Hvis man ikke ønsker at respektere landets lovgivning, bør det medføre straf. De love og regler, som flertallet af indvandrerne kommer med til Danmark, er uaktuelle her og strider i mange tilfælde direkte mod dansk lovgivning.

Denne nyttige, almene sandhed bør fortolkes korrekt og gentages ofte.

Efter 10 års tavshed har jeg besluttet at skrive denne artikel i avisen. Samtidig vil jeg gerne tilføje, at jeg selv er indvandrer i Danmark. Jeg var en politisk immigrant, smidt ud af Polen på grund af en på det tidspunkt kontroversiel overbevisning. Jeg blev idømt tre års fængsel, udelukkende fordi jeg udbredte forbudte bøger i Polen og i USSR.

Bidrag til dansk kultur

Jeg valgte bevidst Danmark med den tanke, at det var et land, hvis kultur jeg gerne ville leve med og tilslutte mig. Derfor har jeg lagt hele min styrke og de talenter, jeg måtte have, her i Danmark for at tilføje min lille dråbe af et bidrag til den danske kultur. Danmark blev for mig mit ægte fædreland. Jeg savner virkelig København, når jeg rejser til udlandet.

Jeg har talt med mange indvandrere, som tydeligt viste, at de hadede den danske kultur og den danske mentalitet, og hver gang har jeg tænkt: Hvorfor er de her så? Hvis de ikke bryder sig om landet, hvorfor rejser de så ikke tilbage igen? Det er dog langt bedre at leve uden had i sit hjerte.

Denne nyttige, almene sandhed bør ligeledes fortolkes korrekt og gentages ofte.

Det er ikke udelukket, at vores planet i fremtiden kommer til at være et fælles land for alle nationer, og at mennesker kommer til at føle sig ligeværdige på jordkloden. Men realiteten i nutiden, at vi alle - ca. seks milliarder mennesker - er fordelt i over 100 lande. Mennesker bor i deres lande, hvor de bliver født, eller de søger efter et land, hvor de kan leve bedre. Verden oplever en stor migration. I vores opfattelse har de fleste af os valgt, hvad de ser som deres fædreland. Meget ofte viser det sig, at de fleste af os tror, deres fædreland er der, hvor de blev født, også selv om de befinder sig langt væk fra deres elskede fædreland. For mange mennesker sker det, at de havner i et andet land, og de beslutter sig derefter for fremover at leve og dø i deres nye fædreland.

Det mest uforklarlige og meget chokerende er, at mange mennesker, som bliver født her landet, samtidig er mennesker, som hader Danmark. I denne situation kan der ikke være tale om noget moder- eller fædreland. Et land, som har givet dem bolig, brød, gratis undervisning i skoler og høje læreanstalter, - dette land hader de!

Har disse mennesker lov til at kræve, at de, udelukkende fordi de blev født på dansk jord, skal betragtes som danskere? Er de virkelig danskere, kun fordi de taler godt dansk? Kan de virkelig føle sig som danskere, hvis de hader det land, hvor de blev født, og hvor de hader landets kultur og landets borgere? Kan de virkelig påstå, at Danmark er deres fædreland, hvis de hader det? Og hvis de hader Danmark, hvor er så deres rigtige fædreland?

Alle disse spørgsmål stiller jeg samtlige indvandrere her i landet. Denne nyttige, almene sandhed bør fortolkes korrekt og gentages ofte.

Fælles anliggende

Det er en stor fejltagelse, hvis indvandrere sætter deres religioner højere end statens demokrati. Religioner er en privat sag og har intet med statens lovgivning at gøre. Demokratiet er et fælles anliggende og blander sig aldrig i religionerne.

Danmarks demokrati hviler på fornuftige love, som blev skabt af et flertal af landets befolkning.

Danmarks demokrati hviler på sekularisme, det vil sige, at demokratiet styrer staten uden religionernes indblanding.

De indvandrere, som håber på at sætte religionerne højere end demokratiet og ønsker at ændre statens styreform, tager alvorligt fejl, idet demokratiet ikke vil tolerere religionernes overlegenhed.

De mennesker, som afviser demokratiet og statens lovgivning, er samfundets fjender. Anderledes kan man ikke betegne dem.

Denne nyttige, almene sandhed bør fortolkes korrekt og gentages ofte.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.