Kort sagt

Et spørgsmål om definition Ifølge definitionerne for undersøgelsen er det kun efterkommere af muslimske forældre, hvoraf ingen er danske statsborgere, der regnes som muslimer, samt naturligvis den stadige indvandring.

Det må antages, at et stort antal muslimske indvandrere har søgt og fået dansk statsborgerskab, og disse samt deres efterkommere tæller således ikke som muslimer. Gjorde de det, ville det fremskrevne tal være meget højere, i særdeles da muslimer normalt har en meget højere fødselshyppighed end den oprindelige danske befolkning.
Erik Andersen, Masten 88, Snekkersten

Flertal er flertal

Det er beskæmmende, hvis statsministeren tromler sin lov om kommunesammenlægninger igennem ved hjælp af folk som Søren Krarup, Mogens Camre og Jesper Langballe. Men flertal er flertal. Hvis nu Peter Brixtoftes stemme også skal ind i sagen, så bliver det for statsministeren en velfortjent og meget uværdig sortie, han kommer til at gøre i dansk politik.
Aage Mikkelsen, Chr. Winthersvej 5, Silkeborg

Manglende statistiske oplysninger

For hver kommune mangler der økonomiske oplysninger om motorvejskilometer, hovedveje, jernbanestandarden, statens bygningsværdi eller lejeudgifter, statens lønudgifter og statstilskud. Flyt i øvrigt Danmarks Statistik til Thisted som egnsudviklingsprojekt.
Kjeld Mortensen, Enghavevej 22, Thisted

Løjerlig adfærd

Når jeg hører liste A's reaktioner på diverse regeringstiltag, senest at regeringen vil gennemføre en kommunalreform med DF, får jeg ofte følgende tanke: Hvor mange socialdemokrater skal der til for at skifte en pære? Det afhænger af, hvad DF mener!
Jonas Holt, Løthvej 10, Saltum

Byrden lettet med 170.000 kr.

Det har glædet mig at erfare, at hver eneste nyfødte dansker koster samfundet 17.000 kr. Ved ikke at fremavle 10 børn har jeg altså tilført mit land 170.000 kr. Hvor har det dog lettet min skammelige "ældrebyrde".
Frederik Schacht, Duevej 84, Frederiksberg

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.