Det hemmelige valg

SCHH.... sig det ikke til nogen, men der er valg til Europa-Parlamentet 13/6. I skyggen af et mindre bryllup er et demokratisk valg blevet fuldstændig skubbet til side. Om præcis en måned får danskerne lov til at bestemme, hvem der skal sidde i EU-Parlamentet. Det eneste problem er bare, at næsten ingen ved det.

Nogle kunne så hævde, at pressen kunne være med til at gøre vælgerne opmærksomme på, at urnerne venter. Det er også rigtigt, men nu er alle spaltemillimeter forbeholdt prinsen og den kommende prinsesse. Når jeg lægger mig til at sove om aftenen, drømmer jeg stille om, at der efter brylluppet bliver plads i aviser og tv-udsendelser til at nævne, at der er valg 13/6.

Jeg ved godt, det er en utopisk ide, jeg har fået, for samtidig med valget til parlamentet starter en lille fodboldturnering kaldet EM. Og lur mig, om ikke der skal sendes et par optaktsudsendelser i fjernsynet inden da og skrives en håndfuld fodboldanalyser i aviserne.

Jeg ved godt, EU-stof er en smule kedeligt, men det er lidt vigtigt, hvem der skal være med til at træffe beslutningerne i Bruxelles. Og selvfølgelig er det også vigtigt at få dagens dosis Mary D. og en opdatering af, hvordan grønsværen har det i Portugal.

Bare danskerne også ved, at der er valg søndag den 13. juni.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.