Ulven er kommet

HOLGER Sørensen (K) fra København meldte ud med i et indlæg i JP 26/4, at debatten omkring arbejdsløsheden har fået en dimension af "ulven kommer".

Han mener, at visse partier lægger en overdreven fokus på arbejdsløsheden, »skræmmekampagner som skaber unødige bekymringer og derved forringet livskvalitet,« skriver han.

Endvidere mener han, at Socialdemokratiet blot er ude for at tildrage sig stemmer, når det sætter fokus på arbejdsløsheden.

Det skal for mig være usagt, hvorvidt Mogens Lykketoft og Co er ude i et falsk ærinde, når de peger på den alt for store arbejdsløshed. Men det risler mig koldt ned ad ryggen, når jeg tænker på alle de menneskelige og faglige kvalifikationer, som er tvunget til at stå standby, mens bl.a. Holger Sørensen fra de konservative slet ikke har opdaget, at ulven for længst er kommet.

Jeg har sammen med andre centrumdemokrater fra Sønderjylland brugt en del forårsdage på landsdelens gågader, og jeg er ofte blevet mødt af frustrerede mennesker, som står uden for arbejdsstyrken. Deres største frustrationer går på, at de har svært ved at se lyset på den anden side af tunnelen, når de står og skuer efter muligheden for at komme tilbage i arbejdsstyrken. Fortæl disse mennesker, at de får ødelagt deres livskvalitet, når nogle politikere prøver at debattere mulighederne for at nedbringe ledigheden.

Holger Sørensen skyder også efter efterlønsordningen i sit indlæg og bruger denne ordning som et eksempel på, hvordan man kan gå helt galt i byen.

Ja - Ja... Jeg vil blot sige, at man jo kan starte med at nedbringe arbejdsløsheden væsentligt og derved bevise, at der er brug for den ældre del af arbejdsstyrken, så tror jeg på, at langt flere ældre selv vil udskyde deres fratræden fra arbejdsmarkedet.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.