- For abonnenter
Range Rover er kongen af SUV. Og køber du en plug-in-hybrid, sparer du en lille million kroner
Den engelske topmodel, som er en rullende lounge på vej og i terræn, er løftet til nye højder. Og den kan nu fås med syv velvoksne pladser.
Den er stor som et hus, komfortabel som en hotellounge, og så kan den begå sig i både terræn og på motorvejen.
Vi taler om den nye generation af den i forvejen store og luksuriøse Range Rover. Det er alt sammen egenskaber, som man i forvejen forbinder med den store SUV. Men det nye er, at folkene på fabrikken i engelske Coventry har formået at løfte overliggeren på alle parametre i den femte generation, der også er blevet et højteknologisk flagskib, hvor materialer og finish er hævet til et hidtil uset niveau.
Det står klart, efter at vi har kørt modellen på de krævende terrænbaner ved Land Rover Experience Danmark på Tirsbæk Gods ved Vejle og de omkringliggende veje. Her havde importøren skandinavisk premiere på modellen, der starter fra 1.820.000 kr. for den mindste af de to plug-in-hybrid-varianter, som er de mest eftertragtede herhjemme.