Nu får den populære VW T-Roc endelig en ordentlig kabine

VW giver T-Roc et facelift, hvor den kedelige hårde plast i kabinen erstattes af blødere materialer.

Artiklens øverste billede
I versionerne med de avancerede matrix full LED får VW T-Roc en tværgående lysstribe ligesom på mange elbiler. Foto: VW

Den kom som en helt ny og ukendt model i en boomende bilklasse, men den er på få år blevet en lige så markant VW, som mange af de andre i programmet.

Vi taler om den T-Roc, der kom på gaden i 2017 og den seneste tid har overhalet den legendariske Golf på salgslisterne herhjemme. Nu får den endda et midtvejsfacelift.

Den har solgt pænt herhjemme, men fik i starten hug for en kabine, der bød på stenhård plast frem for de blødere materialer, som fætteren Golf ellers var kendt for. Det bliver der gjort noget ved i forbindelse med faceliftet, hvor T-Roc får et komplet nyt instrumentbord, hvor overfladen er udført i et blødt materiale med skumfyld under, mens fremhævede syninger skal løfte kvalitetsoplevelsen. Også dørbeklædningen får nu løftet kvaliteten på samme vis.

Ånden fra Piëch

Modellen får også digitalt cockpit med et display på otte tommer, der kan opgraderes til 10,15 tommer. Det spiller sammen med en central berøringsskærm på 8 eller 9,2 tommer, der nu er designet som en tablet.

VW T-Roc har fået omfattende kritik for de hårde materialer i kabinen der nu erstattes med mere eksklusive materialer. Foto: VW

En indbydende kabine er vigtig i bilejerens oplevelse. Den strategi blev i sin tid lanceret af den nu afdøde magtfulde VW-boss, Ferdinand Piëch, og blev for alvor rullet ud med Golf iV, som kom lige før årtusindeskiftet og satte nye standarder. De senere år har VW-koncernen dog skruet ned for materialekvaliteten i kabinen på visse modeller som f.eks. T-Cross, T-Roc og Audi A2, men også på visse områder af bl.a. Audi A3. Det er sket for at spare både vægt og især penge. Men nu vendes bøtten i hvert fald her.

Udvendig kan de opgraderede modeller kendes på en let ændret front med ny kølergrill, ligesom full LED-forlygter er standard. Modeller med de mere avancerede I.Q. Light Matrix full LED-forlygter har en tværgående LED-lysstribe på kølergrillen.

Som en elbil

T-Roc får også et løft på sikkerhedsfronten, hvor Travel Assist, der kan koble den adaptive fartpilot sammen med navigationsanlægget, så hastigheden tilpasses efter vejrforholdene, er standard fra den mellemste Style-version.

Motorprogrammet omfatter benzinmotorer på 110 hk, 150 hk og 190 hk samt dieselmotorer på 115 hk og 150 hk. Her der dog ikke tilføjet plug-in hybridversioner. I toppen findes stadig T-Roc R med 300 hk og 4Motion-firehjulstræk.

VW disker også op med den sportsligt stylede R-Line, som har en mere almindelig motoropsætning, men bl.a. byder på sportssæder med nappabetræk som i den rigtige R-model. I den mere eksklusive ende finder vi også T-Roc Cabriolet.

De nye modeller lander herhjemme til marts næste år.

Hør meget mere om biler i Jyllands-Postens bilpodcast ”Bilradio”. Den udkommer hver fredag kl. 14.30.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.