<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
Luk her
Direkte

Sådan kan du booste din sundhed

Denne artikel indeholder annonceret indhold.

Vi ved alle sammen, at det er vigtigt at spise sundt, dyrke motion og undgå stress og jag for at få et bedre og sundere liv med mere overskud. For mange kan det dog være svært at få det hele til at gå op i en højere enhed, for hvordan kan man både nå at bruge flere timer i køkkenet på at tilberede lækker og sund mad, og at løbe 10 kilometer efter arbejde, når man også skal have tid til at hente børn, slappe af og realisere sig selv?

Her i denne artikel kan du blive klogere på, hvordan du ved ganske små indgreb kan booste din sundhed og få et øget velvære og dermed også mere overskud i din hverdag, så læs endelig med og find ud af, hvad du skal gøre.

5 gode råd at komme godt i gang med en sundere tilværelse

Vi hører hele tiden, at sundhed skal være en livsstil. Vi skal ikke være på slankekur – vi skal omlægge vores kost og ændre livsstil. Det kan være meget omfattende at gå fra den ene yderlighed til den anden, og derfor kan du nedenfor finde 5 gode råd til, hvordan du kan komme i gang med at få en sundere tilværelse, uden at du skal ændre hele dit liv.

  1. Spis en ekstra grøntsag eller et stykke frugt til hvert måltid
  2. Hav en fast dag hvor du må spise det, du har lyst til
  3. Skift et par kaffekopper ud med vand
  4. Køb noget lækkert fitnesstøj
  5. Få en god nattesøvn

1. Spis en ekstra grøntsag eller et stykke frugt til hvert måltid

Slutmålet med denne øvelse er at komme op på i alt 6 stykker frugt og grønt om dagen, men det kan være et stort spring at gå fra 0 til 6 stykker om dagen. Start derfor i det små.

2. Hav en fast dag hvor du må spise det, du har lyst til

En af grundene til at det er så hårdt for mange at leve sundt er, at man drømmer om alt det, man ikke må få. Hvis du må spise alt, bliver det også mindre attraktivt.

3. Skift et par kaffekopper ud med vand

Pointen her er: Drik mere vand og mindre kaffe.

4. Køb noget lækkert fitnesstøj

Hvis du har lækkert fitnesstøj liggende derhjemme, vil du også have større lyst til at tage det på og gå eller løbe en tur. Husk her, at CBD kan gøre underværker mod ømme muskler.

5. Få en god nattesøvn

En god nattesøvn er vigtigt for dit helbred og dit overskud. Sørg gerne for at få mindst 8 timers søvn.

Følg
Jyllands-Posten