<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
Luk her
Direkte

Sådan sikre du dig selv en bedre søvn

Har du også problemer med din søvn? En god søvn er vigtigt når det kommer til at få en effektiv dag, for lidt søvn kan endda gøre os mere modtagelige for depression og stress.

Sørg for at du sover i et helt mørkt rum

Når det kommer til at få en bedre søvn, er det ekstremt vigtigt at du sikrer at du sover i et mørkt rum. Dette kan være en udfordring for mange mennesker, især dem som er bosat i en storby hvor de ofte bliver generet af gadelamper og billygter. Det er dog vigtigt at du får løst dette problem, idet mange undersøgelser blandt andet viser at der er en sammenhæng mellem lys mens vi sover og depression.

Løsningen på for lyse forhold når du sover, er ret simpel, den er nemlig at få sat nogle gardiner op. Er du bosat i en større by vil du kunne drage fordel af at få hængt mørklægningsgardiner op, idet de sikre at lyset ikke slipper ind. Uanset hvor i landet du bor køre Gardinbussen ud i alt fra Århus til Esbjerg og Vejle. Du kan læse meget mere om hvordan du bestiller Gardinbussen her.

Undgå indtagelse af koffein og at kigge på din mobil

En grund til at mange mennesker ikke får nok søvn er at de helt simpelt ikke kan falde i søvn om aftenen. Dette kan skyldes mange forskellige faktorer såsom stress eller bekymringer, men de hyppigste syndere når det kommer til ikke at kunne sove om aftenen er indtagelse af koffein lige inden du skal sove, samt at kigge på din telefon lige inden du skal i seng.

Derfor bør du skifte telefonen ud med en god bog, et varmt bad eller noget yoga inden du går i seng om aftenen. Herudover bør du efter kl. 16 undgå at indtage for store mængder koffein.

Følg
Jyllands-Posten