<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
Luk her
Direkte

Sover du også dårligt om natten? Læs med her

At sove nok og godt er ekstremt vigtigt når det kommer til at kunne få mest ud af den kommende dag. Sover du ikke nok vil du opleve hurtigt at kunne blive mere irritabel, og generelt mere fraværende. Her kan du læse mere om hvordan du forbedre din søvn, hvis du sover dårligt om natten.

Tænk over at sove så mørkt som muligt

Undersøgelser viser at det faktisk langtfra er ligegyldigt hvor lyst det er når vi sover. Blandt andet har man fundet ud af at folk som sover i et lyst rum, er mere tilbøjelige til at få en depression. Herudover fandt man også en sammenhæng mellem overvægt og lys under søvnen.

For at få den mest optimale søvn, er det derfor vigtigt at du sikrer at det er tilpas mørkt på dit værelse når du skal sove. Til dette kan de rigtige gardiner være en kæmpe hjælp, specielt i de større byer hvor det aldrig som sådan er mørkt. 

At bruge gardiner i fx Århus, er specielt en god ide det er en af landets største og mest travle byer. Ønsker du selv bedre gardiner, så du kan sove mørkere, kan du med fordel se hos Gardinbussen Århus. Fordelen ved Gardinbussen i Århus er at de kører ud til dig, og du skal derfor ikke bruge tid på transport.

Forbered dig inden du skal sove

Det kan måske lyde mærkeligt for nogen at du skal forberede dig på at sove, men med dette menes der at du inden du sover kan tage dig nogle forholdsregler. Dette indebærer blandt andet ikke at indtage for store mængder koffein.

Herudover bør du heller ikke se for meget på din telefons skærm inden du skal sove. I stedet kan du få pulsen ned med en hyggelig bog i dæmpet belysning. 

Følg
Jyllands-Posten