<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
Luk her
Direkte

Sådan kommer du i form

Dette indhold er sponsoreret

At komme i god form er et ønske, som mange mennesker har, men det kan ofte være svært at realisere. Derfor vil du i denne guide blive gjort klogere på, hvad du kan gøre for at hjælpe dig selv med at hænge i. 

Guiden her vil fokusere på, hvordan du på egen hånd kan holde dig i form. Det kan dog også meget vel være, at du gør klogt i at kontakte en personlig træner. Dette kan lade sig gøre, uanset hvor i landet du befinder dig. Er du eksempelvis bosat i København, så find personlig træner i København med det samme. Det kan vise sig, at det er ganske godt givet ud. Man ser nemlig ofte et højere engagement, hvis man er tilkoblet en personlig træner. Dette kan skyldes, at man her har en større forpligtelse i forhold til sin livsstil. 

Lav en klar plan og vær realistisk

Som det allerede står skrevet, så er der mange mennesker rundt om i landet, som har et ønske om at komme i en bedre fysisk fatning. Som det også står skrevet, ser man af og til, at det kan være svært at indfri dette mål fuldstændigt, da det er svært at hænge i og holde motivationen oppe. Grunden til dette kan skyldes, at man ikke har en klar plan for, hvad man vil opnå, samt hvordan man vil gøre det. 

Den første klare anbefaling går nemlig på, at du bør lave en klar og realistisk plan, når du vil igang med at komme i bedre fysisk form. Ved at du lægger en plan vil du opleve, at du aldrig rigtigt er i tvivl om, hvad du skal. Derudover vil du også i højere grad føle en forpligtelse til at holde fast i din kost og træning, hvilket man formentligt ikke på samme måde vil føle, hvis ikke man følger en plan. Det er meget vigtigt, at din plan er realistisk. Er dette ikke tilfældet, vil det være svært at indfri dine forventninger, hvilket vil være yderst demotiverende. 

Beløn dig selv

Du har måske hørt, at det er vigtigt at fejre de små succeser. Dette gør sig i høj grad også gældende, når det handler om kost og træning. Det kan derfor anbefales, at du sætter dig en række delmål, samt at du belønner dig selv, når disse er indfriet. Ved at gøre dette, vil du sørge for, at du hele tiden har en gulerod, hvilket vil gøre hele processen mere motiverende. 

Følg
Jyllands-Posten