<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
Luk her
Direkte

Den ultimative guide til at forbedre dit liv og gøre dig gladere

Livet er langt og vi vil gerne have mest muligt ud af det. Det er ikke altid nemt at se fremad, når der bliver kastet en sort bølge af negativitet ud over os og kan kræve tid og øvelse at komme ud af. Her kommer guiden, der kan hjælpe dig med at få et bedre liv og blive gladere.

Kom væk fra de negative tanker

For at få det bedre, skal man undgå de negative tanker - det kræver øvelse. Noget man kan gøre, er at betragte de negative tanker på afstand. Hvis de ikke overtager dit sind, vil de forsvinde. Accepter at de negative tanker kommer og lad dem forsvinde igen.

Omgiv dig af positive mennesker

Glæde smitter. Ved at bruge en masse tid sammen med mennesker, som elsker dig og er glade, vil du også blive glad og få et bedre liv. Negative tanker bliver lettere at slukke, hvis du er omgivet af optimisme. Hvis du alligevel, får negative tanker frem, bør du tænke tilbage på positive situationer. Skriv eventuelt ned, når du har en positiv oplevelse, så du altid kan tage den frem og glæde dig.

Træn dig til et godt liv og gladere sind

Det er bevist, at træning sender tanker op til hjernen, som er med til at gøre dig gladere. Så, hvis du gerne vil være gladere, bør du dyrke motion og træne mere. På only-approved.dk kan du finde træningstøj, proteinpulver og andre populære kosttilskud, så du kan komme i gang med træningen og en sundere livsstil.

Spis dig glad

Der er lavet en masse undersøgelser, som viser at noget mad, kan gøre dig gladere. Heriblandt findes der mange forskellige sunde vaner, du kan ændre på, for at blive gladere hver dag.

Grønne bønner mod depression

Grønne bønner er et vidundermiddel mod depression og negative tanker, da de indeholder magnesium, som booster dig med mineraler, der gør dig glad.

Chokolade smelter dit hjerte

Chokolade kan, foruden at smage utrolig godt, hjælpe din hjerne med at frigive kemiske stoffer, som dopamin og opioider, som gør dig glad og virker seksuelt stimulerende.

Den grønne påvirkning mod angst og stress

Grønt, som gulerødder og persille kan hjælpe på tristheden. Gulerødder har vitaminet biotin, som kan modvirke træthed og tristhed. Persille har egenskaber, som giver dig bedre koncentration og er modstandsdygtig overfor angst og stress. Den er nemlig fyldt med aminosyrer.

Grapefrugt og Appelsiner der får dig til at smile

Appelsiner kan hjælpe på mange ting. Humørsvingninger sker for de fleste, og især kvinder. Men appelsiner kan hjælpe til at stoppe dine humørsvingninger. Er du lavt nede på stoffet inositol, som kommer fra appelsiner, vil du ofte føle dig nede og deprimeret. Grapefrugt giver ilt til hjernen. Den kan være syrlig, men ved at grille en halv i ovnen med honning på, smager det super lækkert.

Spis på de rigtige tidspunkter, så forbrænder du mest

Hvis du kan spise på de rigtige tidspunkter, kan du blive lykkelig. Midt på dagen kan vores mave bedst fordøje maden, hvorfor du bør gøre det, så du undgår ubehag.

Når du spiser, bør du samtidig give din opmærksomhed til maden. Spis siddende og tag små bidder, så ved du, når du er mæt. Det tager nemlig 15-20 minutter, for at maden får dig til at føle dig mæt.

Undersøgelse viser: hver fjerde dansker bliver gladere af sex

Der er foretaget undersøgelser, som viser, at hver fjerde dansker mener at sex, er med til at gøre dem gladere. Det er dog ikke alle, der har mulighed for at finde en partner og have sex med. Det er dog muligt med en sexmaskine, for både drenge og piger, at blive tilfredsstillet og få glæden fra sex. Der findes en stort udvalg, som kan findes her.

Vi håber, du kan bruge denne guide til at forbedre dit liv og blive gladere. 

Følg
Jyllands-Posten