Annonce

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som JP Aarhus publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Byrådet er ved at ødelægge vores enestående natur

Jeg er en af de titusinde aarhusianere, der dagligt nyder Danmarks smukkeste strandpromenade.

Jeg er en af de titusinde aarhusianere, der dagligt nyder Danmarks smukkeste strandpromenade.

Jeg elsker havet ved byen og nyder den smukke tur langs kysten, høfderne og stranden langs Strandvejen fra Tangkrogen til Oddervej. Udsigten mod Mols, Samsø og Tunø brydes kun af den lille marsvinefamilie, der hver morgen svømmer helt tæt på Tangkrogen.

Står det til Socialdemokratiet, Enhedslisten og SF, skal dette område opfyldes for at få plads til en større 1. maj-eventplads og et renseanlæg. Hurra.

Altid smukt. Og helt unikt for Aarhus!

Står det til Socialdemokratiet, Enhedslisten og SF, skal dette område opfyldes for at få plads til en større 1. maj-eventplads og et renseanlæg. Hurra.

To tredjedele af denne strækning skal nu fyldes op med jord i stedet for strand og hav, og forslaget er nu med flertal fra byrådet på vej til høring hos befolkningen.

En høringsperiode, der sjovt nok falder sammen med, at Aarhus tager på ferie.

Det er trist, at vi har et byrådsflertal, der vil ødelægge den smukke natur og den eneste offentlige strandpromenade i Aarhus.

Byrådsflertallet ønsker uden visioner at samle alle aktiviteter i et meget begrænset geografisk område i stedet for at oprette grønne oaser over hele byen med plads til familiebegivenheder, løb og så videre.

Bevares, Aarhus har et renseanlæg, der skal udbygges og forbedres, men det lugter (!) af, at anlægget skal skjules af en eventplads, så man ikke kan se, hvor meget af udsigten langs strandpromenaden der snart erstattes af udsigten til et rensningsanlæg.

Kan det virkelig passe, at vores visionære byråd ikke kan gøre det bedre og bruge pengene på varme hænder til vores børn og ældre i stedet for at bruge 60 mio. på opfyldningsjord?

Skal borgmesterens eftermæle virkelig være en forstørret 1. maj-plads bygget på opfyldningsjord, flade fadøl og politiske løftebrud med udsigt til et rensningsanlæg?

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Himmelbjergets helhedsplan: Lammende, fantasiforladt øregejl
Anders Hougaard
Skanderborg Kommune har haft en notorisk hang til at investere i hypet bras og luftkasteller. Og med den nye helhedsplan for Himmelbjerget er man hoppet helt op på den store klinge, hvad den slags angår.
Debat: 80 klager over Northside er 80 for mange
Brian Nielsen
Jeg vil gerne slå fast, at Aarhus Kommune på ingen måde er faldet på halen for Northside, men at vi som festival er underlagt en række lydmæssige og lovmæssige krav, som vi overholder til punkt og prikke.
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Seneste nyt
Se flere
Annonce
Kommentar
Debatindlæg

Debat: Letbanen er skyld i dårlige trafikløsninger

Erik Skals
Aarhus Letbane koster mange borgere ekstra transporttid i stedet for som tænkt af politikerne at lette vores transportbehov.
Aarhus' historie

Debat: ”Generation innovation” bygger et Aarhus i kraftig vækst

Bente Steffensen, direktør, Erhverv Aarhus

Aarhus er en havne- og handelsby. Det gælder også for år 2038, hvor ungdommen byder ind med flere innovative løsninger, der får erhvervsliv, forskning og befolkning til at vokse i fællesskab.

Vi må planlægge fremtiden – bedre

Af Keld Laursen, direktør i Brabrand Boligforening

Er vi i dag – i 2018 – på vej i den retning, som vi ønsker at vores by skal udvikle sig frem mod 2038?
Annonce
Ugen på spidsen
Aarhus sådan set
Annonce
Bilferien sydpå kan få en langsom start Forbered dig på 110 km vejarbejde inden Hamborg
Vejarbejde præger store dele af Autobahn A7 ned mod Hamborg her til sommer, og det kan give op til seks timer forlænget rejsetid. Tyske ADAC anbefaler i stedet A9, hvis man skal til Norditalien og kører på de mest belastede dage. 
Se flere
Biler
Bilferien sydpå kan få en langsom start Forbered dig på 110 km vejarbejde inden Hamborg
Vejarbejde præger store dele af Autobahn A7 ned mod Hamborg her til sommer, og det kan give op til seks timer forlænget rejsetid. Tyske ADAC anbefaler i stedet A9, hvis man skal til Norditalien og kører på de mest belastede dage. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her