Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som JP Aarhus publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Udvidelsen af E45 bør straks begynde

I Jyllands-Postens debat 24/11 har sekretariatschef Jesper Hansen fra Aarhus Transport Group skrevet et indlæg med henvisning til erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsens manglende opdatering af udvidelsen af motorvejen E45.

Det er en hån mod det jyske erhvervslivs udvikling, at man ikke har taget de relevante beslutninger og fået den meget vigtige trafikåre udvidet her og nu.

Hvad koster det ikke firmaerne i unødvendige omkostninger, såsom planlægning af transporttiderne og deres kunders utilfredshed om forsinket leverance?

Hvad med luftforureningen ved de mange tilfælde af trafikproblemer, uheld mv.?

Hvorfor skal de mange daglige pendlere spilde deres fritid på den manglende fremkommelighed på bl.a. E45 på vej til arbejde?

Det er jo et ønske fra vores samfund, at pendlerne skal/vil være fleksible, men hvem gider at sidde i større bilkøer?

Ønsker vores politikere ikke et fleksibelt arbejdsmarked?

Ønsker svar fra politikerne

Jeg har følgende spørgsmål, som ønskes besvaret af vores minister og politikere:

Er projekteringen af udvidelsen udført og klar til igangsætningen, når pengene er til rådighed?

Hvad er der afsat?

Hvad er der til rådighed dags dato?

Er der afsat så stort et beløb dags dato, at man kan igangsætte vejudvidelsen her og nu svarende til det eventuelle forhåbentligt reserverede beløb dags dato? Og så håbe på, at yderligere bevillinger sker under udførelsen af første etape?

Det er op til politikerne at disponere således, at E45 bliver igangsat omgående. Husk nu på, at det er mange stemmere, der er økonomisk og samfundsmæssigt afhængige af jeres beslutninger.

Husk en effektiv planlægning

Husk det, alle jer, der pendler til gavn for vores samfund. Det er bl.a. også jeres fritid og økonomi, der er på spil. Samt problemerne med hele transportsektorens mulighed for optimal service til gavn for os alle og deres kunder.

Det er vigtigt, at arbejdet bliver udført kontinuerligt, således at de værste gener bliver minimeret mest muligt. Så husk effektiv planlægning før start (det er måske allerede sket?).

Husk, at denne samfundsmæssige investering vil gavne hele vores samfund økonomisk og ikke mindst den daglige arbejdsglæde for dens brugere.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Skæbnetime for folkeskolen
Janus Boye, medlem af hovedbestyrelsen i landsforeningen Skole og Forældre, Aarhus | Henrik Vinther Olesen, folketingskandidat (R), Aarhus
Debat: Århus Sømandshjem
Ebbe Thorup Holm, tidl. statsaut. skibsmægler og ditto vejer og måler, Godthaabsgade 22, Aarhus C
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelser af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Seneste nyt
Se flere
Annonce
Kommentar
Debatindlæg

Debat: Skæbnetime for folkeskolen

Janus Boye, medlem af hovedbestyrelsen i landsforeningen Skole og Forældre, Aarhus | Henrik Vinther Olesen, folketingskandidat (R), Aarhus
Stadig flere vælger folkeskolen fra, og ændrer vi ikke kurs, er spørgsmålet: Vil du savne folkeskolen, når den ikke længere er her?

Debat: Skolereformen skal tage højde for børns alder

Renie Schriver Bahn, Ternevej 2, Risskov
Efter at have set en meget oplysende udsendelse på DR2 7/1, ”Kroppens hemmeligheder: At vokse”, hvori det bl.a. blev oplyst, at børn vokser ekstremt hurtigt fra 0-1 år, afløst af en meget hurtig vækst indtil ca. 8-9 år, tænker jeg på de små førskolebørn og 0., 1. og 2. klasse.
Restauranter

Farvel til gastronomiregionen

Aarhus var europæisk gastronomiregion i 2017 med over 250 madevents i regionen. Evalueringen af året kommer i januar. Aktørerne håber at kunne fortsætte samarbejdet, bl.a. med byens restauranter.
Annonce
Redaktionen anbefaler

Analyse: Hvor skal vi hen, Aarhus?

Analyse: Den 1. januar begyndte den nye byrådsperiode for det nyvalgte byråd i Aarhus Kommune. Men hvad bliver de 31 lokale politikeres udfordringer i de kommende fire år? JP Aarhus kommer her med et bud på byrådets fem væsentligste opgaver.
Ugen på spidsen
Aarhus sådan set

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her