Annonce

Dette er et debatindlæg: Læsere, organisationer og politikere skriver debatindlæg, som JP Aarhus publicerer. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Debatindlæg

Udvidelsen af E45 bør straks begynde

I Jyllands-Postens debat 24/11 har sekretariatschef Jesper Hansen fra Aarhus Transport Group skrevet et indlæg med henvisning til erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsens manglende opdatering af udvidelsen af motorvejen E45.

Det er en hån mod det jyske erhvervslivs udvikling, at man ikke har taget de relevante beslutninger og fået den meget vigtige trafikåre udvidet her og nu.

Hvad koster det ikke firmaerne i unødvendige omkostninger, såsom planlægning af transporttiderne og deres kunders utilfredshed om forsinket leverance?

Hvad med luftforureningen ved de mange tilfælde af trafikproblemer, uheld mv.?

Hvorfor skal de mange daglige pendlere spilde deres fritid på den manglende fremkommelighed på bl.a. E45 på vej til arbejde?

Det er jo et ønske fra vores samfund, at pendlerne skal/vil være fleksible, men hvem gider at sidde i større bilkøer?

Ønsker vores politikere ikke et fleksibelt arbejdsmarked?

Ønsker svar fra politikerne

Jeg har følgende spørgsmål, som ønskes besvaret af vores minister og politikere:

Er projekteringen af udvidelsen udført og klar til igangsætningen, når pengene er til rådighed?

Hvad er der afsat?

Hvad er der til rådighed dags dato?

Er der afsat så stort et beløb dags dato, at man kan igangsætte vejudvidelsen her og nu svarende til det eventuelle forhåbentligt reserverede beløb dags dato? Og så håbe på, at yderligere bevillinger sker under udførelsen af første etape?

Det er op til politikerne at disponere således, at E45 bliver igangsat omgående. Husk nu på, at det er mange stemmere, der er økonomisk og samfundsmæssigt afhængige af jeres beslutninger.

Husk en effektiv planlægning

Husk det, alle jer, der pendler til gavn for vores samfund. Det er bl.a. også jeres fritid og økonomi, der er på spil. Samt problemerne med hele transportsektorens mulighed for optimal service til gavn for os alle og deres kunder.

Det er vigtigt, at arbejdet bliver udført kontinuerligt, således at de værste gener bliver minimeret mest muligt. Så husk effektiv planlægning før start (det er måske allerede sket?).

Husk, at denne samfundsmæssige investering vil gavne hele vores samfund økonomisk og ikke mindst den daglige arbejdsglæde for dens brugere.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: Molslinjen sjofler Ebeltoft

Trine Gregorius | Ole Bollesen

De seneste par år har Molslinjen gradvist reduceret antallet af afgange på ruten mellem Odden og Ebeltoft.
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelse af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu

Eksperter: Frygt for ringere ældrehjælp spiller ind, når ældre vælger at flytte tættere på børn og børnebørn

Ønsket om at være tæt på børn og børnebørn får ældre til at overveje at forlade hjembyen og flytte tættere på familien, viser en spørgeundersøgelse. Men også udsigten til ringere hjemmehjælp og ventelister på plejeboliger har betydning for deres beslutning om at flytte, mener eksperter. Kurt Madsen og Ellen Nørgaard forlader Vestjylland for at slå sig ned tættere på familien.
Annonce
Seneste nyt
Se flere
Annonce
Kommentar
Debatindlæg

Debat: Himmelbjerget er smuk i al sin enkelhed

Erling Melgaard Jarsbo
Himmelbjerget og omgivelserne trænger på ingen måde til udbygning med "hypet bras" og forgængeligt ragelse.
Aarhus' historie

Seks bud: Her er menneskerne, der former Aarhus om 20 år

Mona Juul. adm. direktør, Envision A/S

Aarhus er en skøn by – også om 20 år. For det er mennesker, der former byen. Ikke omvendt.

Debat: ”Generation innovation” bygger et Aarhus i kraftig vækst

Bente Steffensen, direktør, Erhverv Aarhus

Aarhus er en havne- og handelsby. Det gælder også for år 2038, hvor ungdommen byder ind med flere innovative løsninger, der får erhvervsliv, forskning og befolkning til at vokse i fællesskab.
Annonce
Ugen på spidsen
Aarhus sådan set
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her