*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

lørdag 20. december 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten rejser
Rejser 16.11.2012 kl. 17:53
En mand i 30'erne, der flyver på økonomiklasse, er den perfekt flypassager, viser ny undersøgelse. Foto: Colourbox

Han er den perfekte flypassager

Undersøgelse blandt kabinepersonale fra flere lande har udpeget den optimale passager.

Den perfekte flypassager er en mand i 30'erne, der rejser på økonomiklasse og skal på ferie og ikke forretningsrejse.

Det viser en undersøgelse lavet af Skyscanners, der har bedt 700 ansatte om at udpege den type passager, de helst vil have om bord på deres fly.

Økonomiklasse

Det mest irriterende

Det irriterer personalet mest, når passageren:

  • Knipser med fingrene for at få opmærksomhed (svarer 26 pct.)
  • Rejser sig op inden der er slukket for spænd sikkerhedsselen-skiltet (13 pct.)
  • Putter for mange ting ind på hylden over sædet (11 pct.)
  • Klager over at der er for lidt plads til håndbagagen (10 pct.)
  • Taler under sikkerhedsdemonstrationen (9 pct.)
  • Spørger om ekstra puder/tæpper (8 pct.)
  • Putter skrald ned i lommen foran sædet (7 pct.)
  • Beder om at få et andet måltid (6 pct.)
  • Ringer efter stewardessen for at klage over temperaturen i flyet (6 pct.)
  • Beder om et bestemt mærke drikkevare (4 pct.)

Undersøgelsen viser også, at kendisser bestemt ikke er kabinepersonalets foretrukne gæster i luften.

Faktisk vil de fleste ansatte hellere servicere passagererne på de billige sæder, end dem der sidder på 1. klasse.

Skyscanners Sam Poullain siger i en pressemeddelelse:

"Dette er første gang, at vi har spurgt det internationale kabinepersonale, og resultaterne giver os en god indsigt i, hvad de virkelig tænker om passagerne. Det er interessant, at det er mænd, der er blevet udråbt som de perfekte passagerer, og mens mange af os gerne vil rejse på 1. klasse, så foretrækker kabinepersonalet at arbejde på økonomi."

Det største irritationsmoment

Øverst på listen over det, personalet hader mest, er passagerer, der knipser for at få personalets opmærksomhed.

Også skrald i lommen på sædet foran og personer, der rejser sig op, inden kaptajnen har slukket spænd sikkerhedsselen-skiltet, irriterer meget.

Ansatte fra 85 lande har deltaget i undersøgelsen.

LÆS OGSÅ Dette irriterer kabinepersonalet

 

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Annonce
Annonce
forsiden lige nu

Axcel sælger kriseramte Noa Noa

Axcel har efter otte års ejerskab solgt kriseramte Noa Noa til en investorgruppe.

Dansker i livsfare på vej hjem fra Kenya

Danskeren Lars Andersen, som er i livsfare på grund af en sprængt tolvfingertarm, er på vej hjem til Danmark med ambulancefly fra Mombasa i Kenya.

Derfor er det godt at have firma i Danmark

Det amerikanske erhvervsmedie Forbes har netop udråbt Danmark som det bedste land at drive virksomhed i.

Derfor skal haven pakkes ind

Se hvordan haveeksperten gør roser og sarte planter klar til vinterfrosten.

Personen bag bombetruslen i Odense krævede statsministerens afgang

En anonym person sendte fredag en sms om, at en bombe ville sprænge på Odense Banegårdscenter.

Sundhedsøkonom: Jeg forstår godt speciallægerne

Det er naturligt, at speciallægeforeningen opfordrer sine medlemmer til at arbejde mindre.
Annonce

ANNONCE

Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce