Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
onsdag 23. april 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten rejser
Rejser 16.11.12 kl. 17:53
En mand i 30'erne, der flyver på økonomiklasse, er den perfekt flypassager, viser ny undersøgelse. Foto: Colourbox

Han er den perfekte flypassager

Undersøgelse blandt kabinepersonale fra flere lande har udpeget den optimale passager.

Den perfekte flypassager er en mand i 30'erne, der rejser på økonomiklasse og skal på ferie og ikke forretningsrejse.

Det viser en undersøgelse lavet af Skyscanners, der har bedt 700 ansatte om at udpege den type passager, de helst vil have om bord på deres fly.

Økonomiklasse

Det mest irriterende

Det irriterer personalet mest, når passageren:

  • Knipser med fingrene for at få opmærksomhed (svarer 26 pct.)
  • Rejser sig op inden der er slukket for spænd sikkerhedsselen-skiltet (13 pct.)
  • Putter for mange ting ind på hylden over sædet (11 pct.)
  • Klager over at der er for lidt plads til håndbagagen (10 pct.)
  • Taler under sikkerhedsdemonstrationen (9 pct.)
  • Spørger om ekstra puder/tæpper (8 pct.)
  • Putter skrald ned i lommen foran sædet (7 pct.)
  • Beder om at få et andet måltid (6 pct.)
  • Ringer efter stewardessen for at klage over temperaturen i flyet (6 pct.)
  • Beder om et bestemt mærke drikkevare (4 pct.)

Undersøgelsen viser også, at kendisser bestemt ikke er kabinepersonalets foretrukne gæster i luften.

Faktisk vil de fleste ansatte hellere servicere passagererne på de billige sæder, end dem der sidder på 1. klasse.

Skyscanners Sam Poullain siger i en pressemeddelelse:

"Dette er første gang, at vi har spurgt det internationale kabinepersonale, og resultaterne giver os en god indsigt i, hvad de virkelig tænker om passagerne. Det er interessant, at det er mænd, der er blevet udråbt som de perfekte passagerer, og mens mange af os gerne vil rejse på 1. klasse, så foretrækker kabinepersonalet at arbejde på økonomi."

Det største irritationsmoment

Øverst på listen over det, personalet hader mest, er passagerer, der knipser for at få personalets opmærksomhed.

Også skrald i lommen på sædet foran og personer, der rejser sig op, inden kaptajnen har slukket spænd sikkerhedsselen-skiltet, irriterer meget.

Ansatte fra 85 lande har deltaget i undersøgelsen.

LÆS OGSÅ Dette irriterer kabinepersonalet

 

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Rejser lige nu
Tophistorie

"Bord til en, tak"

En restaurant i Amsterdam har kun gæster, som går ud og spiser alene.
forsiden lige nu

It-kriminelle praler med fupnumre

Lederen af et forbrydersyndikat udlodder en Audi Q7 til månedens medarbejder, og en gruppe marokkanere, der laver phishingsvindel i Danmark, praler med det på Facebook.

Supermarkeder holder datomærkning skjult

Forbrugerne skal kende til mærkningen, mener Forbrugerrådet Tænk og fødevareministeren.

Saudisk prins dræbte 2.100 udryddelsestruede fugle

Endnu en sag om en saudisk prins med opsigtsvækkende udskejelser har set dagens lys.

Jysk succesbank løfter overskud 44 pct.

Der var fremgang over stort set hele linjen for Ringkjøbing Landbobank i første kvartal.

Google giver pengene tilbage for fup-app

Google er nødt til at undskylde for app, der er downloadet mere end 10.000 gange.

V: Aktion mod Thorning er barnlig

Venstres gruppeformand, Kristian Jensen, kalder den planlagte fløjteaktion mod statsministeren for barnlig.
Annonce

ANNONCE

Annonce
TV
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce