Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
onsdag 16. april 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten rejser
Rejser 16.11.12 kl. 17:53
En mand i 30'erne, der flyver på økonomiklasse, er den perfekt flypassager, viser ny undersøgelse. Foto: Colourbox

Han er den perfekte flypassager

Undersøgelse blandt kabinepersonale fra flere lande har udpeget den optimale passager.

Den perfekte flypassager er en mand i 30'erne, der rejser på økonomiklasse og skal på ferie og ikke forretningsrejse.

Det viser en undersøgelse lavet af Skyscanners, der har bedt 700 ansatte om at udpege den type passager, de helst vil have om bord på deres fly.

Økonomiklasse

Det mest irriterende

Det irriterer personalet mest, når passageren:

  • Knipser med fingrene for at få opmærksomhed (svarer 26 pct.)
  • Rejser sig op inden der er slukket for spænd sikkerhedsselen-skiltet (13 pct.)
  • Putter for mange ting ind på hylden over sædet (11 pct.)
  • Klager over at der er for lidt plads til håndbagagen (10 pct.)
  • Taler under sikkerhedsdemonstrationen (9 pct.)
  • Spørger om ekstra puder/tæpper (8 pct.)
  • Putter skrald ned i lommen foran sædet (7 pct.)
  • Beder om at få et andet måltid (6 pct.)
  • Ringer efter stewardessen for at klage over temperaturen i flyet (6 pct.)
  • Beder om et bestemt mærke drikkevare (4 pct.)

Undersøgelsen viser også, at kendisser bestemt ikke er kabinepersonalets foretrukne gæster i luften.

Faktisk vil de fleste ansatte hellere servicere passagererne på de billige sæder, end dem der sidder på 1. klasse.

Skyscanners Sam Poullain siger i en pressemeddelelse:

"Dette er første gang, at vi har spurgt det internationale kabinepersonale, og resultaterne giver os en god indsigt i, hvad de virkelig tænker om passagerne. Det er interessant, at det er mænd, der er blevet udråbt som de perfekte passagerer, og mens mange af os gerne vil rejse på 1. klasse, så foretrækker kabinepersonalet at arbejde på økonomi."

Det største irritationsmoment

Øverst på listen over det, personalet hader mest, er passagerer, der knipser for at få personalets opmærksomhed.

Også skrald i lommen på sædet foran og personer, der rejser sig op, inden kaptajnen har slukket spænd sikkerhedsselen-skiltet, irriterer meget.

Ansatte fra 85 lande har deltaget i undersøgelsen.

LÆS OGSÅ Dette irriterer kabinepersonalet

 

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Rejser lige nu
Tophistorie

Lad påskefreden sænke sig

Her er en guide til 15 hyggelige aktiviteter i fridagene.
forsiden lige nu

Kommentator: Indlysende løsning

Der skal helt andre midler til, hvis Ukraines skal reddes, siger Pullitzer-prisvindende kommentator.

EU vil ikke hindre adgang til pædofilidata

Danske idrætsorganisationer kan fortsæt tjekke om deres frivillige har været dømt, lyder det.

Politi: Søn har dræbt sin mor

Søn er stukket af efter knivoverfald på sin mor i lejlighed.

Specialstyrke kæmper for at entre katastrofeskib

Redningsaktion belastes af havstrømme, kuldegrader og dårligt sigtbarhed.

Heunicke vil udfordre EU i cabotage-sag

EU-Kommissionen er bekymret over nye danske regler mod misbrug af lastbilfragt.

DF-profil spørger løs for millioner

17 sosu-assistenter kunne ansættes for de penge, som det koster at besvare spørgsmålene.
Annonce

ANNONCE

Annonce
TV
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce