*

Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.

Kronik

Diskussion om timetal er oldnordisk

Det er ikke antallet af timer med mig, underviseren, der afgør, hvor meget en studerende lærer. Det afgørende er derimod, hvad jeg formår at anspore de studerende til at lære, mens de ikke er i samme lokale som mig, skriver kronikøren.

Studiestarten har som vanligt fået diskussionen om universitetsundervisning til at blusse op. Det er den diskussion, som altid ender i skyttegravskrige, hvor studerende kræver flere timer, mens underviserne skælder ud på dovne og umotiverede studerende. Og hvor forskere klager over stort tidspres, mens ministeren lover mere viden og læring for pengene.

I den diskussion er der ingen vindere. Den tager nemlig udgangspunkt i det simple, men forkerte argument, at antalle...

Det får du i JP Premium

Kære læser

Med et Premium-abonnement kommer du til at vide mere.
Du får ubegrænset adgang på mobil, tablet, web og via apps til Jyllands-Postens digitale univers, herunder alt den journalistik, som du også finder i print- eller e-avis-udgaven af Morgenavisen Jyllands-Posten.
Dertil kommer en række yderligere artikler, features og guides, som kun kan læses i Premium.
Abonnementet er garanti for unikke læseoplevelser og dagligt indblik i aktuelle temaer med analyser, interviews, reportager og features præsenteret i et moderne digitalt design.
Du får også overblik over døgnets vigtigste danske og internationale nyheder via Briefing, som skrives af vores nyhedsværter.
Som abonnent får du desuden en række særlige fordele så som adgang til events, produkter og bøger med rabat.

Få ubegrænset adgang: Bliv abonnent på Premium nu - hvis du vil vide mere.

Ok. Få adgang nu
Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelser af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce

Blog: Sociale klausuler virker. Jeg ved det for jeg har set det fra først række.

Louis Jacobsen
Flere og fler kommuner stiller krav om ordentlige arbejdsforhold og en seriøs tolkning af uddannelsesansvaret, når virksomheder skal byde ind på opgaver. I skal huske hvem der arbejder for de klausuler når i stemmer.

Blog: Vision Amager Fælled 2027 – Den sande tilstand

Jens Kindberg
Der er ikke en fugl, fisk eller frø, som har fået det bedre i 2027 med den nuværende tilgang.

Blog: Vi tillader, at parallelsamfund udvikler sig

Olav Skaaning Andersen
Det er betænkeligt, at fædregrupper og imamer - under politiets radar - kan overtale kriminelle bander til en 'våbenhvile'.

Amerikansk kommentator: Trumps Asien-rejse lignede en pilgrimsfærd

David Ignatius, kommentator, The Washington Post
Den amerikanske præsident bad mest andre politiske ledere om hjælp og berømmede deres gode egenskaber.
Annonce
Annonce
22-årig stukket med kniv
Østjyllands Politi efterlyser vidner til en episode lørdag morgen, hvor en 22-årig mand blev antastet af fire unge mænd i Aarhus V og stukket med en kniv af en af dem. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her