*

Kronik

Den molekylære borgerkrig

Alt skrider, og det betyder, at alting eskalerer, og at kulturkonflikter som ovenstående når som helst kan bryde ud igen. De er latente konflikter, og den næste konflikt bliver værre end den foregående, skriver Kasper Støvring.

Mit seneste indlæg på min blog her i avisen har på kort tid fremkaldt adskillige reaktioner. Jeg må have ramt noget, så lad mig derfor i det følgende prøve at fremstille og udbygge mine synspunkter.

Med de seneste dages skudepisoder har samfundsudviklingen nået nye ekstremer. Politibetjente udfører deres arbejde og udsættes for livsfare på Nørrebro og i Vollsmose. Og der er ingen tvivl om de dystre hensigter. Fyens Stiftstidende interviewede 15/8 en mandlig unive...

Det får du i JP Premium

Kære læser

Med et Premium-abonnement kommer du til at vide mere.
Du får ubegrænset adgang på mobil, tablet, web og via apps til Jyllands-Postens digitale univers, herunder alt den journalistik, som du også finder i print- eller e-avis-udgaven af Morgenavisen Jyllands-Posten.
Dertil kommer en række yderligere artikler, features og guides, som kun kan læses i Premium.
Abonnementet er garanti for unikke læseoplevelser og dagligt indblik i aktuelle temaer med analyser, interviews, reportager og features præsenteret i et moderne digitalt design.
Du får også overblik over døgnets vigtigste danske og internationale nyheder via Briefing, som skrives af vores nyhedsværter.
Som abonnent får du desuden en række særlige fordele så som adgang til events, produkter og bøger med rabat.

Få ubegrænset adgang: Bliv abonnent på Premium nu - hvis du vil vide mere.

Ok. Få adgang nu
Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Kronik: Familielægen på pension
ulla astman, regionsrådsformand i Region Nordjylland
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Blogs

Blog: Pas på: Nye Borgerlige taler til stodderen i folk, og han har kronede dage

Camilla Schwalbe
De nye borgerlige overgår Dansk Folkeparti på menneskesyn og værdipolitik. De siger al det, som det dunkle vælgerdyb vil høre. Og de har en ”femme fatale” til at lokke folk mod bunden.

Blog: Thulesen Dahl har stadig ikke leveret resultater

Rune Toftegaard Selsing
Thulesen Dahl lever højt på sit partis troværdighed i udlændingespørgsmålet. I realiteten har han endnu ikke leveret hverken virkningsfulde forslag eller resultater.

Blog: Frihed til alle – undtagen muslimerne?

Victor Boysen
Nye Borgerlige vil øge danskernes frihed, men ønsker samtidig et totalforbud mod tørklæder i det offentlige rum. Hvad blev der af friheden til danske muslimer?
International debat

Debat: ”EU-hæren” er ikke på vej

Sarah Vormsby, analytiker, Tænketanken Europa
Knap havde kommissionsformand Jean-Claude Juncker afsluttet sin State of the Union-tale 14/9, før de første overskrifter om ”EU-hæren” dukkede op i danske og internationale medier.
Kommentarer
Annonce
Annonce
Biler
Årets Bil 2017: Her er kandidaterne til årets bilpris
Kåringen af Årets Bil i Danmark byder på godt 20 bilnyheder, der alle er på jagt efter at vinde hæderen. For første gang kan det blive en SUV, der løber med sejren, men hybridbilerne lurer. 
Se flere
Bolig
Bedre styr på byggeprojektet: Sådan holder man planen
Dårlig planlægning, mangel på aftaler, forkert valg af håndværkere og uforudsete ekstraregninger kan få byggeprojektets økonomi og tidsplan til at skride. Vi guider her til, hvordan man kan undgå det. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her