*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 24. juli 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten livsstil
Motion & Sundhed 24.11.2012 kl. 21:48
Kvinders overarme viser, hvordan kroppen har det. Foto: ALT for damerne

Så let slipper du for mormor-arme

Marie Kaufholz og Marie Brodersen, ALT for damerne

Mormor-arme er ikke så svære at slippe af med. Otte råd fra den personlige træner.

Overarmene er et ømt punkt for mange kvinder, men det kan lade sig gøre at få dem fast og pæne, hvis du følger personlig træner Anne Bechs råd.

1. Dine arme er kroppens spejl

Kvinders overarme viser, hvordan kroppen har det. Hvis din krop er stresset af manglende søvn, forkert mad og for lidt bevægelse, vil du straks kunne se det på dine arme, hvor fedt og vand samler sig på triceps og giver den berømte mormorarm aka vinkemuskel på bagsiden af armen.

2. Drop rugbrødsmadderne

Om eksperten
  • Anne Bech er personlig træner og ekspert i at træne kvindekroppen.  Hun er lige nu aktuel med bogen ”Gudindekrop”. Læs mere på Annebech.com.

Kvinder spiser generelt alt for meget rugbrød. Noget vi spiser, fordi vi gerne vil spare på kalorier og have fibre. Men mange reagerer ikke godt på kornprodukter, som så ender med at stresse kroppen. Når kroppen bliver irriteret, trækker den væske til de irriterede steder for at hele, men hvis kroppen bliver ved med at være irriteret, ender du bare med vand i overarmene, hvilket ikke ser flot ud til ærmeløse kjoler. Det samme gælder forarbejdede fødevarer og sukker. Gå i stedet efter masser af grønt, protein og det gode fedt fra nødder og olier.

LÆS OGSÅ PÅ ALTfordamerne.dk: Spis efter din kvindetype

3. Jo blødere, jo bedre

Hvor lang tid, der går, inden du kan se resultater, kommer an på én ting: Om fedtet på overarmene er blødt eller hårdt. Tommelfingerreglen er: Jo blødere, jo bedre. Det bløde fedt kan forsvinde gennem træning og den rette kost, og du burde kunne se de første resultater efter en måneds tid. Det hårde fedt er tegn på, at din krop ikke har det godt, hvilket kræver, at du kigger på hele din livsstil. Sørg for at få rørt dig (helst dagligt), spis fornuftigt, få nok søvn og undgå at stresse. Derudover kan det hjælpe at tage kosttilskud i form af fiskeolie, magnesium, zink og D-vitamin. Det hjælper kroppen med at få styr på hormonelle ubalancer. Og så må du væbne dig med tålmodighed.

4. Gå tidligt i seng

Vores kroppe restituerer bedst mellem klokken 22 og 24, men langt de fleste af os ligger bare ikke i vores seng allerede klokken 22. Der sidder vi i stedet foran fjernsynet eller computeren og får lys ind i øjnene. Derfor reagerer vores krop og hormonsystem, som om det stadig var dag og arbejder i stedet for at restituere. Løsningen er simpel – gå tidligt i seng! Helst mellem klokken 22-22.30. Hvis du synes, det er svært at falde i søvn, så prøv at stå lidt tidligere op og helst på samme tidspunkt hver dag, så vænner kroppen sig langsomt til de nye rutiner.

LÆS OGSÅ PÅ ALTfordamerne.dk: Sådan tabte jeg 20 kilo på 4 måneder

5. Bevæg dig mere

Det er ikke nok at lave armbøjninger, hvis det skal ses på armene, forklarer Anne Bech. For hvis du kun laver armbøjningerne, får du godt nok trænet musklerne, men du får ikke gjort så meget ved fedtet, der ligger udenpå. Hvis du vil have resultater, gælder det om at få trænet hele kroppen – også armene. Mange kvinder fokuserer enormt meget på deres ben, baller og mave og glemmer resten af kroppen. Så det er bare med at komme i gang både med muskeltræning og konditionstræning.

6. Gør det nemt

Er du til en gør det nemt-løsning, så prøv Beyond Wishes slankekosttilskud i tre trin. Kuren kræver, at du er god til at sluge piller, for dem er der en del af! Til gengæld har du efter 30 dage en lettere krop og en mere klar og smidig hud.

De første 10 dage består af en let udrensende kur (Cellutox), der blandt andet fremmer fordøjelsen og styrker udskillelsen af affaldsstoffer fra lever, galde, nyrer og tarm. Herefter følger 20 dage med det fedtforbrændende tilskud (InShape), der ud over at øge fedtforbrændingen og udskillelsen af affaldsstoffer også modvirker uren hud. I alle 30 dage skal du desuden tage et supplement af helsefremmende bakterier (Probiotica+), som sikrer dig en god fordøjelse og sund tarmflora under hele forløbet.

Slimming Step by Step, 30 dage, Beyond Wishes, 899 kr.

7. Armøvelser, der virker

Armgang: Støt på hænder og knæ. Hav armene i en skulderbreddes afstand. Sug maven ind og spænd i arme og ben. Hvis du kan, så løft knæene fra gulvet og støt på tæerne. Bøj nu venstre arm og sæt underarmen i gulvet. Gør det samme med højre arm, så du nu står i den stilling, der hedder planken.  Stræk derefter venstre arm og så højre. Gentag øvelsen på den anden arm. Lav så mange gentagelser, som du kan.  

Armbøjninger: Støt hænder og fødder eller knæ i gulvet. Sug maven ind og bøj armene. Sørg for at holde albuerne så tæt mod kroppen som muligt og at suge godt ind i maven. Stræk armene igen. Lav så mange gentagelser, som du kan.

8. Opstrammende cremer

Suppler din kost og træning med et par målrettede skønhedsprodukter, der hjælper både form og hudens udseende godt på vej. Der findes flere opstrammende cremer, som lover hurtige resultater. Du kan også eksfoliere dem med en body scrub for at få en mere glat overflade.

LÆS OGSÅ PÅ ALTfordamerne.dk: Kickstart din forbrænding med 15 effektive råd

 

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Livsstil lige nu
Tophistorie

Læge om nyt studie: Ikke flere Panodiler mod rygsmerter

Panodiler har ikke den virkning mod rygsmerter, som er antaget verden rundt, viser studium.
forsiden lige nu

Ukraines premierminister går af

Den ukrainske premierminister Arsenij Jatsenjuk går af, efter to partier har forladt regeringen.

Savnet passagerfly er styrtet ned

Myndighederne i Algeriet vil dog endnu ikke oplyse, præcis hvor flyet er styrtet ned henne.

Mindst 15 dræbt i angreb på skole i Gaza

For tredje gang på tre dage har Israel ramt en FN-drevet skole i Gazastriben.

Norsk politi: Tag situationen roligt

Der er ingen grund til at specielle forholdsregler, men nordmændene skal være årvågne.

Live: Majka presser på

Følg løbets 18. etape, hvor Majka skal kæmpe for at beholde bjergtrøjen.

Har du penge nok til alderdommen?

Visse grupper på arbejdsmarkedet sparer nemlig ikke op til pensionen.
Annonce
Annonce
Viva
Vinanmeldelser
Annonce
Søg i vejviseren