*

Rejser 16.11.2012 kl. 17:53

Han er den perfekte flypassager

Undersøgelse blandt kabinepersonale fra flere lande har udpeget den optimale passager.

En mand i 30'erne, der flyver på økonomiklasse, er den perfekt flypassager, viser ny undersøgelse. Foto: Colourbox

Den perfekte flypassager er en mand i 30'erne, der rejser på økonomiklasse og skal på ferie og ikke forretningsrejse.

Det viser en undersøgelse lavet af Skyscanners, der har bedt 700 ansatte om at udpege den type passager, de helst vil have om bord på deres fly.

Økonomiklasse

Det mest irriterende

Det irriterer personalet mest, når passageren:

  • Knipser med fingrene for at få opmærksomhed (svarer 26 pct.)
  • Rejser sig op inden der er slukket for spænd sikkerhedsselen-skiltet (13 pct.)
  • Putter for mange ting ind på hylden over sædet (11 pct.)
  • Klager over at der er for lidt plads til håndbagagen (10 pct.)
  • Taler under sikkerhedsdemonstrationen (9 pct.)
  • Spørger om ekstra puder/tæpper (8 pct.)
  • Putter skrald ned i lommen foran sædet (7 pct.)
  • Beder om at få et andet måltid (6 pct.)
  • Ringer efter stewardessen for at klage over temperaturen i flyet (6 pct.)
  • Beder om et bestemt mærke drikkevare (4 pct.)

Undersøgelsen viser også, at kendisser bestemt ikke er kabinepersonalets foretrukne gæster i luften.

Faktisk vil de fleste ansatte hellere servicere passagererne på de billige sæder, end dem der sidder på 1. klasse.

Skyscanners Sam Poullain siger i en pressemeddelelse:

"Dette er første gang, at vi har spurgt det internationale kabinepersonale, og resultaterne giver os en god indsigt i, hvad de virkelig tænker om passagerne. Det er interessant, at det er mænd, der er blevet udråbt som de perfekte passagerer, og mens mange af os gerne vil rejse på 1. klasse, så foretrækker kabinepersonalet at arbejde på økonomi."

Det største irritationsmoment

Øverst på listen over det, personalet hader mest, er passagerer, der knipser for at få personalets opmærksomhed.

Også skrald i lommen på sædet foran og personer, der rejser sig op, inden kaptajnen har slukket spænd sikkerhedsselen-skiltet, irriterer meget.

Ansatte fra 85 lande har deltaget i undersøgelsen.

Dette irriterer kabinepersonalet

 

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Annonce
Annonce
forsiden lige nu

Udsatte børn skal hjælpes ensartet, men helst så lokalt som muligt

Hellere familiepleje end institution. Det er blandt anbefalingerne fra kommuneforeningen KL til en mere ensartet indsats over for udsatte børn og unge i hele landet.

Mærsk står alene om at acceptere smørelse

Vi vil ikke acceptere smørelse, lyder det fra en række af de største, danske eksportvirksomheder.

SAS får masser af nye bonuskunder

Loyalitetsprogram er en vigtig del af flyselskabets forretning. Men effekten er ikke tydelig i regnskabet.

Islamisk Stat bulldozer irakisk by med kulturarv

Ifølge det irakiske turisme- og antikvitetsministerium er islamisterne i færd med at smadre en historisk by.

Afkastet smuldrer i danskernes milliardfonde

Private investorer står til at få meget lave eller negative afkast på deres investeringer i obligationsfonde.

Esbjerg præsterede vildt comeback

AaB var foran 2-0 ved pausen, men Esbjerg scorede fire gange i anden halvleg og gik videre i DBU Pokalen.
Annonce
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Annonce