*

Rejser

Nyt rejsebureau vil sænke charterprisen

Ny rejsearrangør har skabt en fleksibel forretningsmodel, der skal sikre billige charterrejser.

Der er nu kommet endnu en spiller på det danske rejsemarked. Danske Beach Tours vil sælge charterrejser til en lavere pris, lyder det fra Jan Lockhart, der er manden bag. Foto: Andrés Porras/Flickr

Drømmer du om at dase på en hvid sandstrand eller slentre i en citronlund på Mallorca? Så kan du glæde dig over, at der nu er kommet endnu en spiller på det danske rejsemarked.

Charterselskabet Beach Tours slog i sidste uge dørerne op til den danske rejsebranche, og deres tilstedeværelse kan være med til at sænke priserne på pakkerejser sydpå, mener administrerende direktør Jan Lockhart.

»Vores ambition er, at vores bureau skal kunne løbe rundt med en meget lav fortjeneste for hver solgte rejse. Det kommer kunderne til gode, fordi vi kan tilbyde en konkurrencedygtig pris i forhold til de traditionelle konkurrenter,« siger Jan Lockhart.

Rejsebureauet vil blandt andet skrue priserne ned ved at fjerne udgiften til danske guides.

I stedet samarbejder Beach Tours med lokale agenter på feriestederne, og de kommer også til at stå for at finde hoteller og arrangere guidede ture.

Beach Tours flyver danskerne til badestrandene fra lufthavnen i København, Aalborg, Aarhus, Billund og Hamburg.

Destinationerne er i første omgang traditionelle og omfatter de spanske ferieøer Mallorca og Gran Canaria, Costa del Sol på den spanske sydkyst og Dubai. Stederne er udvalgt, så selskabet har mulighed for at tilbyde billige flybilletter.

»For at komme smidigt i luften har vi valgt at være der, hvor lavprisselskaberne typisk er, og det giver os en mulighed for optimere priserne i kundernes favør. Målet er, at vi inden for et halvt år både skal være til stede på de mest populære rejsemål, men også tilbyde nogle utraditionelle destinationer,« forklarer Jan Lockhart.

Koldt gys Her finder du de danske vinterbadeklubber

Han kan ikke løfte sløret for, hvilke lande Beach Tours kommer til at flyve til, men nævner, at de i øjeblikket arbejder på muligheden for at åbne ruter til oversøiske rejsemål østpå.

Selv om Beach Tours er en ny spiller på det danske rejsemarked, er virksomheden bygget op omkring erfarne folk.

Jan Lockhart er en erfaren direktør i charterbranchen, og han har senest arbejdet som administrerende direktør hos FDM travel.

»Mit kendskab til branchen er en fordel, fordi jeg selv har besøgt mange af de populære rejsemål, og fordi jeg kender konkurrenternes styrker og svagheder,« siger Jan Lockhart.

Med denne viden i bagagen har han konstrueret Beach Tours efter en fleksibel forretningsmodel, hvor han hurtigt kan åbne eller lukke destinationer efter behov. Bag selskabet står rejsekoncernen NG Travel Group A/S, der også omfatter USA Tours.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Redaktionen anbefaler
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce
Viden
Afrikanere får fugle til at finde mad til dem med et helt særligt kald
Honninggøgen er dygtig til at finde biernes bo, og mod en bestemt betaling hjælper den gerne mennesker med at få fingrene i den søde honning, viser ny forskning. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her