*

 

Sundhed

Sådan laves den perfekte armbøjning

Se hvordan en perfekt armbøjning udføres - og lær at variere sværhedsgraden.

MOTION DER DUER - MED HENRIK DUER

HENRIK DUER
  • Henrik Duer er træningsfysiolog og cand.scient. idræt og kemi fra Københavns Universitet.
  • Han har mange års erfaring som fysisk træner og rådgiver for diverse lands- og elitehold.
  • Desuden er han partner i Fitness Institute , hvor han uddanner fitnessinstruktører, og så har han sin egen blog om motion og sundhed.
  • Se alle indslagene fra "MOTION DER DUER"

De fleste kalder dem armbøjninger, men egentlig hedder de armstrækninger, fordi man træner strækkemuskulaturen bag på overarmen.

"Når man laver armstrækninger, træner man den store brystmuskel foran, forsiden af skulderen og triceps," siger Henrik Duer.

10-12 gentagelser

I tv-indslaget viser han, hvordan man laver perfekte armstrækninger, ligesom han demonstrerer forskellige variationer, der gør den klassiske armstrækning både nemmere og sværere.

"Hvis du kan tage mere end 10-12 af de almindelige armstrækninger, så skal du forsøge at gøre dem sværere for dig selv. Kan du kun tage en fire-fem stykker, så skal du gøre dem nemmere for dig selv," siger Henrik Duer.

Sendt første gang på JPtv i november 2012

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
TV anbefaler
Annonce
Annonce
Redaktionen anbefaler
TV
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Bolig
Engangsklude: Skal de genbruges eller smides ud?
Er det ressourcespild at smide engangs-rengøringsklude ud – eller bruger vi flere ressourcer på at vaske dem i vaskemaskinen? Fru Grøn er ikke i tvivl – læs hvorfor her. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her