*

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
Sundhed 30.12.2012 kl. 05:32

Sådan får du motion i arbejdstiden

Følg fire simple råd og undgå at tage på - uden at skulle i fitnesscentret.

MOTION DER DUER - MED HENRIK DUER

HENRIK DUER
  • Henrik Duer er træningsfysiolog og cand.scient. idræt og kemi fra Københavns Universitet.
  • Han har mange års erfaring som fysisk træner og rådgiver for diverse lands- og elitehold.
  • Desuden er han partner i Fitness Institute , hvor han uddanner fitnessinstruktører, og så har han sin egen blog om motion og sundhed.
  • Se alle indslagene fra "MOTION DER DUER"

Voksne danskere tager i gennemsnit et kilo på om året. En måde at forebygge det på kan være at sørge for at få motion i løbet af sin arbejdsdag.

"De fleste danskere arbejder mindst otte timer hver dag. Det er halvdelen af den tid, vi er vågne, og så betyder det altså noget, at vi bevæger os, når vi er på job," siger træningsfysiolog Henrik Duer.

Det kan være noget så simpelt som altid at tage trapperne, men det kan også være at tage en sandwich og gå en tur i frokostpausen i stedet for at sidde i kantinen og spise.

"Det batter måske ikke i løbet af en enkelt dag, men tænk på det som en langsigtet investering. Og alt tæller. At du laver de her småbevægelser i din hverdag kan være med til at forebygge vægtøgning og måske endda hjælpe med et vægttab," siger Henrik Duer.

Sendt på JPtv første gang i november 2012

Se også TV: Du troede dette var sundt, men...

Se også TV: Morgenbrød på jobbet gør dig tyk

Se også TV: Sådan får du virkelig noget ud af løbeturen

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
forsiden lige nu
Annonce
Annonce
TV
Annonce
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce