*

Livsstil 29.05.2012 kl. 19:31

Det bliver nemmere at sige "nej tak"

Regeringen vil gøre det enklere at framelde reklamer, ligesom der indføres afgift på dem.

Regeringen gør det nu nemmere at sige "nej tak" til reklamer. Foto: Pressefoto

Fra den 1. juni bliver ordningen "nej tak" til reklamer revideret, så man kan framelde sig reklametryksager med ganske få klik på Post Danmarks hjemmeside, hvor man før skulle møde op på posthuset eller oprette et elektronisk posthus med NEM-ID for at få det gjort.

Det er regeringen i samarbejde med de toneangivende forbruger- og erhvervsrepræsentanter bag den nuværende ordning, der er blevet enige om en væsentlig enklere frameldingsprocedure.

"Med den forbedrede ordning gør vi det lettere at sige "nej tak". Ordningen er med til at fremme, at de trykte reklamer alene kommer ud til de forbrugere, som ønsker dem," siger erhvervs- og vækstminister Ole Sohn i en pressemeddelelse.

Ny afgift indføres

Samtidig med, at det bliver nemmere at sige "nej tak", så indføres en afgift på husstandsomdelte reklamer.

"Det er spild af ressourcer at smide reklamer direkte i skraldespanden, og den nye afgift vil nedbringe mængden af trykte reklamer til gavn for miljøet," siger Ole Sohn.

Afgiften på husstandsomdelte reklamer er en del af finansloven for 2012 og skal være med til at finansiere den supplerende grønne check til personer med lave indkomster.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce
Mad & Vin
Annonce
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Smag på det australske fusionskøkken
Det australske køkken er influeret af de sydeuropæiske og asiatiske tilflyttere, britiske straffefanger og lokale råvarer. 
Se flere
En forfejlet flygtningehjælp
Vi har ganske simpelt for travlt i vores korrekte politiske indstilling med at bruge milliarder af kroner på at gøre et absolut mindretal tilfreds i trygge rammer. Alt imens vi svigter kvinder og børn verden over. 
Se flere