*

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
Musik 18.07.2008 kl. 09:40

L.O.C. scorer platin

Med sit seneste album ”Melankolia / XxxCouture” sprænger L.O.C. endnu en gang rammerne. Albummet er den århusianske rappers tredje platinalbum.

LOC's fødenavn er Liam O'Connor. Arkivfoto: Thomas Fredberg

”Melankolia / XxxCouture”, som L.O.C. på grund af sine irske rødder valgte at udgive på Sct. Patricks Day (den 17. marts, red.) i år, har rundet 30.000 solgte eksemplarer. Albummet kan derfor klassificeres som platin ligesom forgængerne ”Cassiopeia” fra 2005 og ”Inkarneret” fra 2003. Og L.O.C.’s totale albumsalg runder derved 150.000 eksemplarer.

De syv dødssynder

”Melankolia / XxxCouture” er den århusianske rappers fjerde studiealbum.

Albummet er delt op på to CD’er og fokuserer på de syv dødssynder. Anmelderne har generelt været begejstret over albummet. Jyllands-Postens anmelder Jens Beck Nielsen kvitterede med fire stjerner og skrev blandt andet:

”’Melankolia’ fokuserer på L.O.C.'s egne laster og synder, som han bestemt ikke har nedtonet, mens han har arbejdet sig frem til at blive én af Danmarks mest populære rappere.”

null
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Tilmeld dig Kultur nyhedsoverblik
forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Annonce
Rytmisk musik
Annonce
På den anden side
Søg i vejviseren
Annonce
Bolig
Spisekammeret er på vej tilbage i danske hjem
Spisekammeret forsvandt ud af de fleste boliger, da der skulle skaffes plads til fryser og køleskab. Men i dag er der en vis prestige i at kunne fremvise et spisekammer med hjemmelavet forråd fra egen have. 
Se flere
Spisekammeret er på vej tilbage i danske hjem
Spisekammeret forsvandt ud af de fleste boliger, da der skulle skaffes plads til fryser og køleskab. Men i dag er der en vis prestige i at kunne fremvise et spisekammer med hjemmelavet forråd fra egen have. 
Se flere
»Kunsten er at trække turisterne til Aarhus«
De udenlandske turister kender ikke meget til, hvad Aarhus har af attraktioner, viser en undersøgelse fra VisitDenmark. Det siger mere om markedsføringen af Aarhus end om turisterne, mener cheferne for de store attraktioner. 
Se flere