*

 

Film & tv

Mit navn er rekord - rekord Bond...

"Skyfall", der også har skrevet dansk filmhistorie, åbner med et brag i USA.

Daniel Craig som James Bond i "Skyfall". Foto: AP/Francois Duhamel

Aldrig har så mange danskere set en Bond-film på så kort tid ved premiereweekenden den 26.-28. oktober, og senest kunne "Skyfall" prale af at være den hurtigst sælgende film i Danmark.

Filmen er indtil videre blevet set af hver tiende dansker.

Craig er dødtræt af Bond-rollen

I Storbritannien er filmen også blevet den største premieresucces i de 50 år, agent 007 har underholdt biografpublikummet.

Og succesen vil tilsyneladende ingen ende tage.

Javier Bardem kunne være blevet James Bond

Endnu en rekord

Nordamerikanske biografgængere har måttet vente lidt længere på at se Daniel Craig i sin tredje Bond-film - "Skyfall" havde nemlig først premiere den 9. november i USA og Canada.

Og den længe ventede premiere har ført til endnu en billetsalgsrekord, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Bedst sælgende nogensinde

Ved åbningsweekenden indtjente filmen intet mindre end det rekordstore beløb på 87,8 mio. dollar - hvad der svarer til 515,83 mio. danske kroner.

Og det gør filmen til den bedst sælgende i åbningsweekenden i agent 007's 50 år gamle historie.

På verdenplan har "Skyfall" nu indtjent intet mindre end 518,6 mio. dollars - over 3 mia. kroner - siden den fik premiere i europæiske biografer den 26. oktober.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Film & TV
Annonce
På den anden side

Kommentar: I en ny virkelighed

Palle Weis, kulturredaktør.
Når byen en solskinssøndag bliver besat af horder af moderne flagellanter, der har besluttet sig for at henlægge deres halve maraton til det meste af byen, så det tager længere tid at køre i bil de tre km fra Nørrebro til Østerbro, end de hurtigste er om at tilbagelægge de 21 km til fods, kan man godt få den tanke, at vores civilisation synger på sidste vers.
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Biler
Hvem siger, at en familiebus skal være småtrist i designet?
Renault Scenic var en revolution for 20 år siden. I fjerde generation handler det mest om forførende former og rolig videreudvikling af MPV’en som biltype. 
Se flere
Bolig
Ny trend: Mormorsyssel på vej tilbage i moderne og humoristisk udgave
De traditionelle blomstermønstre er passé og erstattes af moderne design med et tvist af humor. Og færdige broderikit og kurser i korssting går som varmt brød, viser tendensen. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her