*

Kultur

”Pukkelrygget” og seksstjernet musicalsucces forlænges

25 danske medier gav topkarakteren seks stjerner - og nu forlænges "Klokkeren fra Notre Dame - The Musical" med en uge

Det er aldrig sket tidligere, at hele hele 25 danske medier har kvitteret med topkarakteren seks stjerner for en teaterforestilling i Danmark.

Men voila.

Men det skete med ”Klokkeren fra Notre Dame – The Musical”, om den pukkelryggede klokker Quasimodo, der havde premiere på Fredericia Teater oktober sidste år.

Og anmeldelserne forblev gode, da musicalen fik premiere i København for lidt over en måned siden

Så populær er opsætningen, der i juni vandt tre Reumert-priser (Årets musical/Musikteater, Årets Sanger, Årets Talent), at spilleperioden på Det Kongelige Teaters Gamle Scene forlænges med en uges ekstraforestillinger.

Forestillingen var sat til at spille sidste gang den 13. august, men forlænges nu til lørdag den 26. august. Billetsalget til ekstraforestillingerne er gået i gang.

Forestillingen havde københavnerpremiere den 23. juni, og der har været udsolgt lige siden. Det samlede billetsalg er helt oppe på 120.000 solgte billetter, heraf 60.000 solgte billetter i København. Dermed har forestillingen allerede slået det samlede totalsalg for Fredericia Teaters to tidligere Disney-musicals, ”Aladdin – The Musical” og ”Den Lille Havfrue – the musical”, som begge solgte i omegnen af 110.000 billetter.

”Klokkeren fra Notre Dame – The Musical” er baseret på Victor Hugos bogklassiker samt Disneys tegnefilm fra 1996 og er fortællingen om den udstødte klokker Quasimodo, hans nederdrægtige værge Dom Claude Frollo og den tapre, smukke sigøjner, Esmeralda – alle skæbner i det 15. århundredes Paris

Lars Mølsted spiller Quasimodo i den danske opsætning og mere kan læses her.

Følg
Jyllands-Posten
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
TV anbefaler
Annonce
TV
Annonce
Kultur

Tøsefilm er helt ude i hampen

Det er for sjældent, at man trækker på smilebåndet i Lucia Aniellos fortænkte spillefilmdebut ”Rough Night”, der ellers markedsfører sig som en komedie.
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her