*

USA

Orange Romney fanget i selvbruner-debat

Medie spekulerer i, om Mitt Romney har brugt selvbruner for at nå latinovælgere.

Er Romneys kulør ægte eller uægte? Bedøm selv. Collage JP - fotos Charles Dharapak/AP

Orange.

Det var angiveligt den farve, der bedst betegnede Mitt Romneys ansigtskulør til et vælgermøde i onsdags.

Og i et valg, hvor noget nær hver en sten bliver endevendt, har sagen allerede fået amerikanske medier til at spekulere i, om republikanernes præsidentkandidat har brugt selvbruner.

The Huffington Post har allieret sig med en af USA's mest kendte "eksperter" i falske ansigtskulører; nemlig den meget omtalte 'solarie-mor', som blev verdenskendt for at sende sin 6-årige datter i solarium.

"Så falsk"

"Den er så falsk. Den er alt for orange," lyder hendes dom over ansigtskuløren.

Patricia Krentcil Solarie-mor Foto: AP
 

Og på The Huffington Post blev kuløren heftigt debatteret.

En læser koblede den orange ansigtskulør med forsøget på at nå latinovælgerne.

Krigsmaling for indianerne

"Vil Romney male sig med sort, når han skal tale med sorte amerikanere og med krigsmaling for indfødte amerikanere? Fjols," skrev hun således i en kommentar.

En klar overvægt af The Huffington Post læsere er også overbevist om, at Mitt Romney har pyntet på sin kulør for at tiltrække latinovælgere.

Det viser en afstemning på avisens hjemmeside.

I Mitt Romneys kampagnelejr fastholder man dog, at ansigtskuløren er ægte og skyldes sol.

Dog sagde Mitt Romney tidligere på året, at det "ville være en fordel at være latino," det afslørede en hemmelig optagelse fra et vælgermøde.

Hvad mener du? Er Mitty Romneys ansigtskulør ægte eller hjulpet lidt på vej?

Følg
Jyllands-Posten
Velkommen til debatten
  • Jyllands-Posten ønsker en konstruktiv og god debattone blandt vores læsere uanset uenigheder. Overtrædelse af vores debatregler kan føre til udelukkelse.
  • Anmeldelser af grove kommentarer kan ske til blog@jp.dk eller ved at ”markere som spam”.
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
TV
Annonce
International
TV anbefaler
Analyse
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her