*

 

USA

Top 5: Her er de mest sete reklamer fra Super Bowl

Reklamerne i Super Bowl-pausen er nærmest et show i sig selv. Se årets mest populære reklamer.

Finalen i USA's professionelle football-liga, NFL, tiltrækker millioner af tv-seere. Derfor er reklamepladserne i Super Bowl-pauserne også yderst eftertragtede for annoncører.

Ifølge Wall Street Journal tog tv-stationen CBS op til 33,5 mio. kr. for et halvt minuts reklame søndag aften - altså over 1,1 mio. kr. i sekundet.

Alt du skal vide om pengene i Super Bowl 50

Reklamepauserne i Super Bowl har udviklet sig til at blive et helt show i showet, hvor annoncørerne lægger sig i selen for at producere de sjoveste, flotteste eller mest opsigtsvækkende sekunder.

Underdogs vandt Super Bowl med et imponerende forsvar

I denne artikel har vi samlet reklamer fra de fem annoncører, der ifølge Youtube-statistikken har fået flest forbrugeres opmærksomhed.

Nogle annoncører har flere reklamer blandt de mest sete. I det tilfælde viser vi kun den mest populære.

Nr. 5 - Heinz Ketchup - "Wiener Stampede" (Se videoen øverst i artiklen)

Heinz Ketchup lagde sin Super Bowl-reklame på Youtube en uge før tv-finalen og har siden fået knap 4,5 mio. visninger til Heinz' eget bud på hotdogens bedste ven.

Se Heinz-reklamen øverst i artiklen.

Nr. 4 - Budweiser - "The Bud Light Party"

Budweiser udnytter den amerikanske præsidentvalgkamp til at lancere sin Bud Light, som var den et politisk parti. 6,6 mio. har givet reklamen et klik på Youtube.

Nr. 3 - Doritos - "Ultrasound"

De amerikanske majschips er ifølge producenten så uimodståelige, at de kan give en ultralydsscanning et noget overraskende udfald. Over 8,5 mio. klik har reklamen fået på Youtube.

Nr. 2 - Mountain Dew - "PuppyMonkeyBaby"

Læskedrikmærket Mountain Dews reklame har høstet flere negative kommentarer på de sociale medier, hvor krydsningen af en baby, en abe og en hundehvalp bl.a. har fået prædikatet "klam". Uanset hvad man mener om skabningen, vil det formentlig være denne Super Bowl-reklame, du husker bedst. Knap 10 mio. har set den på Youtube.

Nr.1 - Hyundai - "First Date"

Bekymrede forældre får helt nye muligheder for overvågning i 2016-modellen af Hyundai Genesis. Reklamen har fået 12 mio. visninger, siden Hyundai lagde den på Youtube før Super Bowl, og det gør den til den indtil nu mest sete reklame ved dette års Super Bowl.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu

DF-ordfører: Alt og alle kan ikke være danske

Martin Henriksen, udlændingeordfører (DF)
Dybest set handler det om at udvise velvilje, respekt og åbenhed over for det land, man har slået sig ned i.
Annonce
Annonce
TV anbefaler
Annonce
International
Analyse
Annonce
Biler
Hvem siger, at en familiebus skal være småtrist i designet?
Renault Scenic var en revolution for 20 år siden. I fjerde generation handler det mest om forførende former og rolig videreudvikling af MPV’en som biltype. 
Se flere
Bolig
Ny trend: Mormorsyssel på vej tilbage i moderne og humoristisk udgave
De traditionelle blomstermønstre er passé og erstattes af moderne design med et tvist af humor. Og færdige broderikit og kurser i korssting går som varmt brød, viser tendensen. 
Se flere
Hvem siger, at en familiebus skal være småtrist i designet?
Renault Scenic var en revolution for 20 år siden. I fjerde generation handler det mest om forførende former og rolig videreudvikling af MPV’en som biltype. 
Se flere
JP Aarhus mener: Det skal bygges væk ...
Det synes, som om Aarhus Kommune, Brabrand Boligforening og A. Enggaard A/S har fundet nøglen til positiv udvikling i Gellerup i reklamesloganet ”Det skal bygges væk”. 
Se flere

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her