*

 

Politi og retsvæsen

To drenge gik amok med røverier og røveriforsøg i Aabenraa

To drenge overfaldt tidligt tirsdag aften flere personer i Aabenraa med slag og spark.

To drenge på 15 og 16 år gik tidligt tirsdag aften amok i Aabenraa, hvor en række personer blev udsat for røveri og røveriforsøg.

Det startede ved rutebilstationen, hvor det kom til uorden, da de nægtede at betale for at køre med bussen.

Herfra fortsatte de til en parkeringskælder i Sct. Nicolai Gade, hvor det gik ud over en ældre mand, der sad i sin bil.

- De truer ham med en hæksaks til at forlade bilen. De forsøger at bakke den ud, men det lykkes ikke, hvorefter de stikker af til fods, fortæller vagtchef Erik Lindholdt fra Syd- og Sønderjyllands Politi til Ritzau.

En lille halv time senere - klokken 17.25 - begår de ifølge politiet indbrud i en bil i et parkeringshus på Madevej. Her bliver en kvinde også overfaldet.

- De både slår og sparker hende for at få hendes taske, men hun gør for meget modstand, så de opgiver til sidst deres forehavende, siger vagtchefen.

Til sidst går det ud over en 14-årig dreng i Århusgade, der bliver truet til at udlevere sin jakke.

- Men vi kan ikke afvise, at der kommer flere forhold, når vi får efterforsket sagen nærmere, forklarer Erik Lindholdt.

De to drenge, der kommer fra henholdsvis Farum nord for København og fra Haderslev-egnen, vil formentlig blive fremstillet i grundlovsforhør onsdag.

/ritzau/
Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Annonce
Annonce
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Indland

Begrebet mobning kan være svært at definere

»Nogle gange taler børn om, at de bliver mobbet, uden at det et tilfældet, og andre gange vurderer læreren, at der ikke er tale om mobning, hvor det faktisk er mobning. På samme måde kan det også for os forskere være vanskeligt,« siger ph.d. Stine Kaplan Jørgensen.
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her