*

Indland 10.11.2012 kl. 12:22

Kommune krævede 95 mio. ved en fejl

Hedensted Kommune: "Vi burde nok have ringet til borgeren."

I et kort øjeblik må det have løbet koldt ned ad ryggen på den kvindelige borger i Hedensted Kommune, der forleden modtog et girokort fra sin kommune.

Det skyldige beløb lød nemlig på helt præcist 95.900.154 kroner, skriver Horsens Folkeblad lørdag.

I brevet, der fulgte med girokortet, forklarer kommunen, at borgeren, der er førtidspensionist, har fået udbetalt 376 kroner for meget i pension, men på girokortet står der pludselig, at borgeren skal betale næsten 96 mio. kroner.

"Vi skulle have ringet"

Kommunen sendte brevet til borgeren den 30. oktober, og den 2. november opdagede kommunens folk selv fejlen.

Fejlen er ifølge jobcenterchef i Hedensted Kommune, H.C. Knudsen, opstået, fordi en medarbejder er kommet til at taste et kontonummer på den af kommunens konti, som beløbet skulle overføres til, i beløbsfeltet.

"Vi burde selvfølgelig have ringet til kvinden og forklaret hende, at det var en fejl, så det beklager jeg," siger H.C. Knudsen til Horsens Folkeblad.

I løbet af lørdag eller senest mandag skulle den pågældende borger gerne modtage et brev fra kommunen, hvori fejlen forklares.

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Tilmeld dig Jyllands-Postens Nyhedsoverblik
Annonce
forsiden lige nu
Annonce
Indland
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce
Annonce