Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 24. april 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten indland
Indland 04.12.12 kl. 07:30

Velkommen til digital kvalitetsjournalistik

Danske medier har i de seneste 15 år kæmpet om at tiltrække brugere på internettet ved at tilbyde journalistisk indhold gratis. Det har ført til en intensiv nyhedsdækning, hvor mængde og hastighed har været i fokus, mens grundighed og dybde er kommet i anden række.

Vi vil på Jyllands-Posten gøre det anderledes. Vi vil skærpe kvaliteten på vore net-medier. Derfor lancerer vi i dag JP Premium – et nyt digitalt abonnementsunivers skræddersyet til danskere, som ikke vil nøjes med hurtige overskrifter, men som virkelig vil vide mere – også på nettet.

Jørn Mikkelsen, ansvarshavende chefredaktør for Jyllands-Posten. Foto: Brian Karmark

Jyllands-posten.dk skal fremover levere to lag af journalistik: Det første lag er gratis og sikrer nyhedspuls døgnet rundt. Sådan har vi gjort hidtil. Det fortsætter vi med. Det nye lag kalder vi JP Premium, og det giver al den dybde og tyngde, som vore abonnenter kender fra Morgenavisen Jyllands-Posten.

LÆS OGSÅ Kom godt i gang med Premium

Vi vil med JP Premium give rum til store fortællinger og interviews, til analyser og eksklusive reportager, så vores online-journalistik kommer til at rime på fordybelse, eftertænksomhed og læseoplevelse. Samtidig vil vi føje en ny dimension af digital berigelse til vores historier med e-bøger, tv-dokumentarer, interaktive kort, billedserier, grafikker og temasider.

JP Premium gør i det hele taget op med den traditionelle måde at levere kvalitetsjournalistik på. I gamle dage var redaktionerne målrettet én deadline, papiravisens. Med JP Premium vil vi arbejde med rullende deadlines, så vi kan tilfredsstille vore abonnenters forskellige behov på forskellige tidspunkter af døgnet. Vi introducerer konceptet JP Deadlines, som vil udkomme tre gange i døgnet og være tilgængelig på både computere, smartphones og tablets.

For de fleste af vore abonnenter bliver der tale om journalistisk merværdi, så det kan mærkes. De får automatisk JP Premium med i deres abonnement, men nye læsere kan også begynde her. Det bliver nemlig muligt at købe JP Premium som et rent digitalt abonnement, og vi glæder os til på den måde at række ud til nye læsere.

Jyllands-Posten er den første landsdækkende avis, som indfører betaling for journalistikken på internettet. Kvalitet koster; sådan er det. Vi er stolte over at være de første til at give netjournalistikken i Danmark en helt ny dybde.

Uanset om du i dag er abonnent eller ej, vil jeg opfordre dig til at prøve JP Premium. Kvalitetsjournalistik kan ikke forklares – det skal opleves.

LÆS OGSÅ Kom godt i gang med Premium

Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Tilmeld dig overvågning af Kriminalitet
Annonce
Indland lige nu
Tophistorie

Nøgne unge skal skabe flere elevpladser

HK-reklame er useriøs, nedsættende og halvsexistisk, mener en kommunikationsekspert.
forsiden lige nu

Nøgne unge skal skabe flere elevpladser

HK-reklame er useriøs, nedsættende og halvsexistisk, mener en kommunikationsekspert.

Ekspert: Militæraktion rykker nærmere

Hændelserne i Østukraine, hvor separatister meldes dræbt, bringer russisk intervention tæt på, mener ekspert.

Dronning Margrethe hyldes i Kina

Danmarks dronning står i spidsen for den store flok af ministre og erhvervsfolk, der netop nu er i Kina.

Finland sætter bøsser på kuverten

Tom of Finlands erotiske, homoseksuelle motiver kommer til september som frimærker i kunstnerens hjemland.

Novozymes skal i år entre nyt grønt marked

I år skal Novozymes bevise, at det kan slå døren ind til markedet for næste generation af grønt brændstof, der skal sikre væksten.
Annonce
Annonce
Indland
Satire
Søg i vejviseren
Annonce