Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
fredag 25. april 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten indland
Indland 16.04.12 kl. 11:27
YouSee har nu ændret vilkårerne for ændringer i tv-pakkerne.

Personligt varsel før ændring i tv-pakker

Det er ikke nok, at en tv-udbyder informerer på sin hjemmeside, fastslår ombudsmand.

Kunder hos tv-udbyderen YouSee kan fremover se deres aftalevilkår ændet.

Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen efter en klage fra en kunde, som var utilfreds med YouSees aftalevilkår om, at YouSee kunne ændre tv-pakkernes sammensætning og antallet af kanaler. Disse ændringerne kunne gennemføres ved varsling på selskabets hjemmeside eller via infokanalen.

Men Forbrugerombudsmanden fandt, at dette var i strid med de almindelige aftaleretlige regler. Kunderne skal have individuel kontakt fra deres udbyder gennem brev eller mail. Og de skal have mulighed for at acceptere eventuelle ændringer. Læs mere om afgørelsen hos forbrugerombudmanden.dk.

Afgørende betydning

”Det kan have afgørende betydning for den enkelte kunde, hvis en bestemt tv-kanal udgår, og derfor skal kunderne modtage individuel varsling om en sådan ændring. Jeg er derfor godt tilfreds med, at YouSee har valgt at ændre vilkåret,” siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.

I praksis betyder det, at kunderne skal varsles, en måned før en kanal udgår.

Samtlige tv-udbydere har i dag modtaget en mail, hvor ombudsmanden beder dem om at ændre deres vilkår, hvis vilkårene for ændringer i kanalsammensætningen er i strid med Forbrugerombudsmandens retsopfattelse.

LÆS OGSÅ: Danskere dumper tele- og tvselskaber

null
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Tilmeld dig Jyllands-Postens Nyhedsoverblik
Annonce
Indland lige nu
Tophistorie

Nøgne unge skal skabe flere elevpladser

HK-reklame er useriøs, nedsættende og halvsexistisk, mener en kommunikationsekspert.
forsiden lige nu

Så ofte gik Skat på kontrol i haver

For første gang afslører Skat, hvordan man bruger en række kontroversielle metoder.

Meningsmåling: Danskerne ser Rusland som en trussel mod freden i Europa

Næsten halvdelen af danskerne peger på Rusland som hovedansvarlig for krisen i Ukraine.

Ombudsmanden pudset på Sass

Folkebevægelsen mod EU står bag.

Efter 125 år: Forsvundet skib fundet ved et tilfælde

Forskere ledte egentlig efter et skib, der sank i 1952, men stødte på et meget ældre vrag.

"Millionæren uden ansigt" granskes efter skibsforlis

Mystisk kultleder og chef for det ulykkesramte sydkoreanske katastrofeskib har en broget fortid.
Annonce
Annonce
Indland
Satire
Søg i vejviseren
Annonce