*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

tirsdag 2. september 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten indland
Indland 19.10.2010 kl. 19:31

JP-chefredaktør: Uhæderligt angreb i TV Avisen

Jyllands-Posten afviser "kategorisk," at artikelserie om Ole Sohns fortid er blevet til i samarbejde med Venstres pressetjeneste.

»Under ingen omstændigheder«.

Sådan siger Jyllands-Postens chefredaktør Jørn Mikkelsen om beskyldninger fra TV Avisen om, at Jyllands-Postens journalister har samarbejdet med Venstres pressetjeneste om en artikelserie om SF'eren Ole Sohns problematiske fortid i Danmarks Kommunistiske Parti.

»Det passer ikke. Der har ikke været den mindste kontakt mellem Jyllands-Posten og Venstre i denne sag. Det kan jeg kategorisk afvise,« siger Jørn Mikkelsen.

Af egen drift

I DR Nyheders aftensudsendelse klokken 18.30 fremgik det, at Jyllands-Postens artikler skulle være bestilt arbejde fra Venstre.

Beviset skulle tilsyneladende være, at både dagbladet BT og Jyllands-Posten havde kritiske historier om Ole Sohns fortid på forsiden i fredags.

»At vi kommer samme dag som BT er mest af alt en tilfældighed. Vi har arbejdet på denne sag lidt til og fra i henved et år, og nu, hvor Ole Sohn meget vel kan gå hen og blive minister, tager vi sagen op igen af egen drift. Vi hører så, at BT også er i gang med noget, og også hvornår de vil trykke deres første artikel. Vi fremrykker derfor vores artikler efter bedste evne,« siger Jørn Mikkelsen.

Mod bedre vidende

Han kalder det »forbløffende,« at TV Avisen kan insinuere en sammensværgelse mellem et politisk parti og landets største avis uden skyggen af beviser.

Ifølge Mikkelsen har Jyllands-Posten også tidligere på dagen gentagne gange klart afvist denne påstand overfor DR Nyheder.

»Både jeg selv og den ene journalist bag artikelserien om Ole Sohn har talt med TV Avisen i dag, og vi har klart redegjort for forløbet. Jeg kan derfor kun konkludere, at TV Avisen kører et indslag mod bedre vidende«.

TV: Se Ole Sohn hos DDR-toppen

LÆS OGSÅ: DR: Ikke det bedste indslag

null
Følg
Jyllands-Posten
Annonce
Annonce
Tilmeld dig overvågning af Kriminalitet
Annonce
Indland lige nu
Tophistorie

Kræftlæger fløj på businessclass

Ansatte på Rigshospitalets Finsencenter har ofte fløjet på businessclass, selv om reglerne fastslår, at ansatte i Region Hovedstaden skal flyve billigst muligt.
forsiden lige nu

Kræftlæger fløj på businessclass

Ansatte på Rigshospitalets Finsencenter har ofte fløjet på businessclass, selv om reglerne fastslår, at ansatte i Region Hovedstaden skal flyve billigst muligt.

Ny Putin-trussel vækker opsigt

Tysklands forbundspræsident: Rusland har ødelagt sit partnerskab med Europa.

Flere indvandrerskoler dukker op

Eleverne strømmer til privatskoler for indvandrere.

Borgerlig kritik af ny minister: "Han tænker mest på at få penge i kassen"

Selv om Benny Engelbrecht er vellidt hos oppositionen, er der markante politiske uenigheder.
USA

FBI og Apple undersøger læk af nøgenbilleder

Hackere risikerer lange fængselsstraffe for at stjæle og dele billeder af blandt andet Hollywood-stjerner.

Krakket i 1929 spøger over aktierne

I dag er der større risiko for tab på aktier, end der var på toppen af dot-com boblen og finanskrisen.
Annonce
Annonce
Indland
Satire
Søg i vejviseren
Annonce
Store forventninger til privat ældrepleje
Forenede Care overtog i går driften af lokalcenter Bøgeskovhus i Viby. Det er første gang, at Aarhus Kommune indgår et offentlig-privat samarbejde omkring ældrepleje. 
Se flere