*

Debatindlæg 21.08.2009 kl. 03:00

Det er ulovligt at hindre lovligt fiskeri

Målet helliger åbenbart midlet for Henrik Redersen, der i JP (13/8) forsvarer Greenpeace's dumpning af tunge granitsten i Kattegat.

Natura 2000-områderne er beskyttede områder, og Greenpeace ændrer bundforholdene ved at dumpe granit, hvor det ikke hører hjemme. Stenene vil yderligere ødelægge nettene for de fiskere, der helt lovligt fisker i området,

og de iturevne garnrester er til

fare for revenes fisk.

Det er myndighedernes opgave at beskytte sårbare havområder, og jeg ser med stor alvor på Greenpeaces selvtægt. Aktionen svarer til at kaste partisansøm på de danske motorveje, fordi man mener, at der kører for mange biler.

Ifølge dansk lovgivning er det ulovligt at lægge hindringer i vejen for lovligt fiskeri, og sagen bliver i øjeblikket behandlet ved den svenske miljødomstol, hvor Greenpeaces hærværk kan få et retligt efterspil.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Debat: En lærerstuderendes oplevelser: »Hvorfor vil I dog være lærere?«
Karen F. Christensen, lærerstuderende, Duebrødrevej 17, Roskilde
Vi, der læser til lærere, er ambitiøse mennesker med lyst til at lave den bedst mulige skole for Danmarks børn og unge, og vi vil meget gerne tale om, hvordan vi kan løfte denne opgave sammen med dig.
Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
  • Har du spørgsmål? Find svaret her
Forsiden lige nu
Annonce
Annonce
Blogs

Blog: Miljø- og Fødevareministeriet er i lommen på landbrugslobbyisterne

Gitte Seeberg
Eva Kjer Hansen og hendes embedsfolk bør vogte om vores drikkevand og natur som en vågen hyrdehund vogter fårene for ulven. Desværre ser det ud til at hyrdehunden er faldet pladask i kødbens-fælden. Den ligger i hvert faldt roligt og logrer imens ulven i stedet vogter fårene.

Blog: Jeg elsker Amerika!

David Trads
Jeg bliver altid grebet, når jeg hører historien om den amerikanske drøm. Friheden til at søge sin egen succes.
International debat
Kommentarer

Klumme: Forplantningstrang bør ikke være hyggesnak på linje med vejrudsigten og havearbejde

Isabella Alonso de Vera Hindkjær
Når jeg med jævne mellemrum sidder over for alverdens Benter føler jeg en impulsiv trang til teatralsk at udbryde: »Hvad i himlens navn rager det dig?« Men jeg har efterhånden lært at undertrykke den. For jeg ved, at Bente mener det godt.
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her