*

Debatindlæg 18.02.2008 kl. 03:00

Tjek data før kritik

NIELS I. MEYER bruger igen nedladende ord som sit stærkeste argument (9/2): »Lomborgs tågede og vildledende indlæg.«

NIM henviser til den britiske Stern-regeringsrapport og kan ikke lide, at jeg pointerer, at den er i modstrid med den videnskabelige litteratur. Det er hans eneste eksempel på mine "løse påstande".

Men for det første burde professor Meyer vide, at en regeringsrapport ikke er videnskab (ville han tro på en rapport fra Bush?). For det andet burde han have undersøgt litteraturen (som jeg også refererer i min bog). For hans bekvemmelighed er her en lille del af den videnskabeligt publicerede kritik, der klart fastslår, at Stern simpelthen ikke er i overensstemmelse med litteraturen: Byatt et al., 2006; Carter, de Freitas, Goklany, Holland, & Lindzen, 2006; Dasgupta, 2006; Mendelsohn, 2007; Nordhaus, 2006e; Tol, 2006; Tol & Yohe, 2006; Varian, 2006; Weitzman, 2007; Yohe, 2006). Det ville klæde NIM at tjekke data i stedet for bare at sprede smuds.

Følg
Jyllands-Posten
SE OGSÅ
Islam og tegninger
Søren Kjærsgård, civilingeniør, Ludvig Holbergsvej 16, Grenaa
Hurra for ny kommakrig
Per Salling, adjunkt og sprogkonsulent, Stenrøjel 3, Greve
Vi skal til at snakke komma igen.
forsiden lige nu

"I Moskva kan du gå et par gader væk fra teatret og få alle de øretæver, du vil"

Selvom drab som fredagens på Boris Nemtsov er usædvanlige selv i Rusland, er landet præget af vold, forklarer ekspert.

Musklerne slog kombinationerne i Hobro

Det polerede fodboldspil var en sjælden gæst, da Hobro sled sig til tre vigtige point mod FC Nordsjælland.

Kabinepersonale strejker: SAS aflyser fly på stribe

Arbejdsnedlæggelsen forsætter lørdag eftermiddag. Indtil videre er 61 ankomster og afgange aflyst.

»Så kan det fandme også være lige meget«

Dansk lovgivning tvang Christian Majgaard til at starte sin virksomhed i Sverige.

Kevin Magnussen var femtehurtigst i Formel 1-test

Danskeren var lørdag tilbage i McLaren-raceren, da han kørte med i lørdagens første test i Barcelona.

"Det er et forældrekøb og lad os få det overstået: Ja, jeg har skiftet mening"

Kommentar: Ejerlejlighedsmarkedet i de store byer har det mere end godt. Men pas på!
Annonce
Debat
Annonce
Kommentarer
Annonce
Søg i vejviseren
Annonce